Info Gothcon 2014 *Uppdaterad första post 9/2*

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Nora

Re: Info Gothcon 2014

Inlägg av Nora »

Hej
Kommer de att vara tillåtet att använda fortifieringar (ursäkta för svengelskan) och uppgraderingar till dessa från Stronghold Assault? Jag avser naturligtvis inte jättebunkern med D kanonen.
Tackar för svar!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Aegis Defenceline kommer vara tillåten, kanske bastionen också men inte mer än så.

Användarvisningsbild
Rafnir

Inlägg av Rafnir »

@LillePer: ok tackar för svaret.

@DHettNeck: Själva Gothcon har det inte mycket med att göra. Men info Gothcon 40k borde det ha massor med att göra nu när man använder mallen under turneringen. Visste inte att du från Uppsala var arrangör till 40k under detta konvent. Om det är så att du är arrangör till denna turnering, så ska jag personligen skicka resterande frågor till dig om turneringen.
Sätt dig ner och räkna på dina nya arme listor istället så kanske du blir svensk mästare igen. ;)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Öh? Vilken mall anser du att vi använder på Gothcon?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Rafnir skrev:@LillePer: ok tackar för svaret.

@DHettNeck: Själva Gothcon har det inte mycket med att göra. Men info Gothcon 40k borde det ha massor med att göra nu när man använder mallen under turneringen. Visste inte att du från Uppsala var arrangör till 40k under detta konvent. Om det är så att du är arrangör till denna turnering, så ska jag personligen skicka resterande frågor till dig om turneringen.
Sätt dig ner och räkna på dina nya arme listor istället så kanske du blir svensk mästare igen. ;)
Vad tusan snackar du om? Om jag vet svaret på en fråga spelar det väl ingen roll om jag är arrangör eller inte. På GC-40K är jag inte huvudarrangör, men jag brukar hjälpa till att sätta kompen på några av listorna, så jag känner att jag har tillräcklig info för att kunna svara på frågan ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Rafnir

Inlägg av Rafnir »

@LillePer: Jag förmodar att ni kör efter den här mallen e vad jag fattar det som. http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =52&t=8331

@DHettNeck: Det var inget svar du gav mig. Det var en fråga. Och då ska jag ta och fråga dig direkt istället i fortsättningen.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Rafnir skrev:@LillePer: Jag förmodar att ni kör efter den här mallen e vad jag fattar det som. http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =52&t=8331

Om du läser denna tråd från början kommer du se att den mallen INTE kommer användas (särskilt eftersom den inte ens är färdig) utan det är endast subkomp på GothCon.

Tröger är INTE med och arrangerar ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det kommer som sagt inte användas någon mall för komp på Gothcon, jag vet inte var du fått den informationen ifrån. Det är till stor del därför jag och DHettNeck svarar som vi gör. Sen tycker jag inte du ska förkasta och förlöjliga hans mycket relevanta svar eftersom han har koll på läget och kan svara på dina frågor.

Är man vänlig och öppen att få hjälp från de som är mer insatta än en själv så får man generellt fler bra svar...'
Men nu anser jag frågan besvarad så kan vi lämna det där. Ingen mallkomp på gothcon.

Användarvisningsbild
Rafnir

Inlägg av Rafnir »

@LillePer:
DHettNeck skrev:
Rafnir skrev:Kollade lite på Space Wolves komp mall och där står det först under Land Speeder Squadron: Lascannon Sponsons on Predator +10. Och lite längre ner i listan under Predator: Lascannon Sponsons -20.
Ummmm... Vilken siffra gäller?? :shock: :?
Vad har det med gothcon att göra?
Jag ställde en fråga och fick inget svar utan en fråga rakt ut av han.
Jag har varit vänligt och öppen och har fått svar på mina frågor av dig LillePer.
Men när någon bara kommer och frågar mig vad det har med gothcon som inte har med arrangemanget att göra så undrar man ju faktiskt vem den personen är som ifrågasätter och inte ger svar på frågan.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Fast å andra sidan, hade du tagit dig tid och läsa igenom första posten hade denna frågeställning aldrig uppstått.

Med vänlig hälsning,
En vanlig ickearrangerande40kspelaresåingefrågorbehöverskickastillmigifortSättningen. :)

Skriv svar