Info Gothcon 2014 *Uppdaterad första post 9/2*
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Info Gothcon 2014
GWs böcker finns ju i e-bokform och det funkar på skruttigaste Androidtelefon. Visst de är långt ifrån lika bra som i iBookformatet, men funkar.
Sen är det inte olagligt att kopiera ett Codex du äger. Du kan ju ha fotat av sidorna och printat ut dem... Är det för personligt bruk så finns det inget fel med det. Du kommer ju inte sälja dem.
Sen är det inte olagligt att kopiera ett Codex du äger. Du kan ju ha fotat av sidorna och printat ut dem... Är det för personligt bruk så finns det inget fel med det. Du kommer ju inte sälja dem.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Nåja, skall släppa mina maniska idéer om allt vad regler gäller och bara ta det som det kommer
Men, nu så undrar jag helt enkelt om ni har nått besked att ge oss om vad som kommer att gälla, själv är jag ork spelare så jag är inte så mycket för att köpa några nya figurer för tillfället. Men det skulle fortfarande vara trevligt att veta vad som gäller.
Har kört en hel del FW figurer tidigare och om jag inte kan det iår så skulle det vara trevligt att veta det så att jag kan uppdatera det lilla jag saknar för en normal ork arme.
EDIT:
Det som de flesta säkert är intresserade av är.
Codex
E-Codex
Allies
Special Characters
Dataslates (formations osv...)
Forge World (enheter och armelistor)
Rules Complements (Warhammer 40,000: Escalation, Death From The Skies osv...)
Men, nu så undrar jag helt enkelt om ni har nått besked att ge oss om vad som kommer att gälla, själv är jag ork spelare så jag är inte så mycket för att köpa några nya figurer för tillfället. Men det skulle fortfarande vara trevligt att veta vad som gäller.
Har kört en hel del FW figurer tidigare och om jag inte kan det iår så skulle det vara trevligt att veta det så att jag kan uppdatera det lilla jag saknar för en normal ork arme.
EDIT:
Det som de flesta säkert är intresserade av är.
Codex
E-Codex
Allies
Special Characters
Dataslates (formations osv...)
Forge World (enheter och armelistor)
Rules Complements (Warhammer 40,000: Escalation, Death From The Skies osv...)
Senast redigerad av 1 Boldtaar, redigerad totalt 12 gånger.
Klart som fasen ni ska tillåta FW modeller. Ni kör ju ändå subkomp så kompa sönder det värsta och låt de häftiga sakerna medverka 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- bolterochkniv
röstar också på FW! vill se squiggoths, Mamon, remora drone fighters osv osv!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Som det ser ut nu kommer FW vara ok om regler skickas med listan.
Dataslates och escalation osv kommer inte vara med.
Supplement codexar är ok.
Endast aegis som fortification.
Battlebrothers kommer räknas som Allies of conv.
Se detta som ett smakprov/hint för de som är otåliga. Inte spikat men väldigt nära sanningen.
Dataslates och escalation osv kommer inte vara med.
Supplement codexar är ok.
Endast aegis som fortification.
Battlebrothers kommer räknas som Allies of conv.
Se detta som ett smakprov/hint för de som är otåliga. Inte spikat men väldigt nära sanningen.
Blir lite sugen på en stone crusher fex! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hej, tänkte vara med, är det under ett lov eller är det en vanlig vecko skoldag? (är 15 så går i skolan)
gothcon infaller alltid under påskhelgen
dvs långfredagen - påskdagen
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
vilken komp mall är det vi kör efter?? (om vi nu kör efter någon) eller hur räknar man ut den ??