Gothcon 2018 - Information

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

joppe2
Inlägg: 125
Blev medlem: 28 okt 2009, 16:46

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av joppe2 »

pebos skrev:Var kan man hitta betamallen med Smite o karaktärer?

Vidare...

Kunde det inte vara en god idé att lägga upp ett exempel på en lista som bedöms som för hård, alt en lista som bedöms som godkänd?

PerB
HärBildBild

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av petrus »

pebos skrev: Kunde det inte vara en god idé att lägga upp ett exempel på en lista som bedöms som för hård, alt en lista som bedöms som godkänd?

PerB
Håller med om detta, med tanke på hur få "kompade" turneringar vi haft under 8:ed vore det skönt att få någon form av indikation.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Asplund »

Uppdaterat posten med antal platser. Som för övrigt snart är slut!

waldahl
Inlägg: 29
Blev medlem: 30 jan 2018, 12:56

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av waldahl »

Hejsan Är en gammal spelare från 90-talet som tagit upp Warhammer 40 igen. Har kollar på några turneringer, bl a SM finalen och nu reglerna för Gothcon. Det känns lite som reglerna är pay-to-win. 3-4 imperial knights plus några heavy support vehicles. Känns konstigt att det inte sätts restriktioner som tex min 1 batallion. Max 1 Lord of war. Max av samma typ av detachment. Hur kommer det sig att reglerna ser ut som de gör?

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Max »

Du kommer troligen inte få spela 4 knights, varje lista kommer gås igenom och de som är för extrema eller för hårda kommer bli returnerade. Sen finns det ju alltid en känsla av pay to win, men då det alltid kommer vara en laglig lista som är bäst är det ju likadant vilken turnering man än åker på. Om scoutbikes är det bästa som finns och man borde ha 30 i alla listor med marinens kommer jag som har 10k+ poäng marinens ändå vara tvungen att köpa 27 nya om jag vill spela det bästa...

Svarten
Inlägg: 67
Blev medlem: 04 jan 2009, 02:18
Ort: Grödinge

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Svarten »

Om det är någon tröst, så är min Ork-armé klart dyrare att än 4 knights. Om det nu är "pay-to-win" i reda kronor du syftar på :P

majbjörn
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2016, 15:42

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av majbjörn »

På tal om pay-to-win, hur många Dark Reapers får man ha? xD
Martin Isdal

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Hylander »

majbjörn skrev:På tal om pay-to-win, hur många Dark Reapers får man ha? xD
ett negativt antal.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Youndi »

Tjena. Ett par snabba om formatet för listan.

1. Det står att Warlord traits, psychic powers mm skall stå på listan. Detta får alltså inte bestämmas vid bordet?

2. Gäller detta även strategems som görs innan spel? Exempelvis sätta enheter i deepstrike eller köpa fler artefakter.

3. Det står att första artefakten skall stå på listan. Så om jag köper en till kan jag välja den vid bordet?

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Information

Inlägg av Asplund »

Youndi skrev:Tjena. Ett par snabba om formatet för listan.

1. Det står att Warlord traits, psychic powers mm skall stå på listan. Detta får alltså inte bestämmas vid bordet?

2. Gäller detta även strategems som görs innan spel? Exempelvis sätta enheter i deepstrike eller köpa fler artefakter.

3. Det står att första artefakten skall stå på listan. Så om jag köper en till kan jag välja den vid bordet?
1. Korrekt
2. Pregame gems behöver inte stå på listan
3. Korrekt

Skriv svar