Lincon 2018 Q&A

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Betancore »

Jesusrosemus skrev:
Här är min fråga.
Jag får alltså inte spela med denna lista för att för att få ta en till basilisk måste jag alltså ha alla andra heavysuportval, detsamma med hellhounds och fast attack? Det skulle ju vara grymt tråkigt att känna att man måste köpa nya modeller eller få ifrån flufftanken bara för att det används nå husregler.. men jag vet inte vad säger arrangörerna? Ber återigen om ursäkt för det enorma inlägget.. men hittade ingen mail jag kunde skicka till..
Exakt. Du får inte spela denna lista eftersom du måste "ha alla andra heavysuportval, detsamma med hellhounds och fast attack?" Restriktionerna anger också att du inte får ha två likadana flygare.

Jesusrosemus
Inlägg: 127
Blev medlem: 04 aug 2010, 13:15

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Jesusrosemus »

Okej detta var ju vädligt synd men tack för schysst svar iaf :)
Hoppas ni som åker har kul!

Foxen
Inlägg: 143
Blev medlem: 04 jun 2015, 07:03

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Foxen »

Kör ni Line of sight direkt ur boken? Även lite extremare varianter typ custodes bikes lans med flera?

Dvs får jag skjuta och skjutas tex från spetsen av Custodes lansar.

Bild

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Foxen skrev:Kör ni Line of sight direkt ur boken? Även lite extremare varianter typ custodes bikes lans med flera?

Dvs får jag skjuta och skjutas tex från spetsen av Custodes lansar.

Bild
Vi har ingen generell ruling av detta, kom överens med din motståndare innan matchen om någon av er har modeller som har utstickande partier (lansar, antenner, fjädrar mm).

Stanich
Inlägg: 147
Blev medlem: 09 sep 2013, 13:13
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Stanich »

Tjena! Vet att era mission och husregler sätts 26, men vill ändå säga att en del hoppas jag ni tar bort/ändrar.

Era egna stratagems, är brutna. Ta bort

Detachment reglerna som gör att man inte får tillgång till stratagems och specialregler. Ta bort, förstår vad ni är försöker göra men ta bort.

Kul med er Highlander ibland! Men ni har överarbetat era specialregler. Fokusera på Highlander delen, så den blir bra istället. Tex fixa till den så man inte kan köra med bara Leman Russes etc.

Tack på förhand! :)

Kaptejn
Inlägg: 40
Blev medlem: 15 jan 2013, 01:24

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Kaptejn »

Håller med Stanich.

Varför ge alla arméer codexspecifika strats?

Känns som det kladdas lite väl mycket nu. Egna missions med både primära och sekundära, stratagems, regler för units och detachments.

Mycket att hålla reda på för en enda turnering.

CovenantGuardian
Inlägg: 105
Blev medlem: 10 maj 2017, 07:38
Ort: Stockholms Län

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av CovenantGuardian »

Ogillar starkt era egna stratagemes , anti stratagems för alla armeer är bara spelförstörande.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av leidstedt »

Kör på arret och gör er grej. Deltagande är frivilligt!

Stanich
Inlägg: 147
Blev medlem: 09 sep 2013, 13:13
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Stanich »

leidstedt skrev:Kör på arret och gör er grej. Deltagande är frivilligt!
*Varning, lååång mening*

Hur kommer det sig att varje gång någon försöker få till en förändring för något som är frivilligt och som man gillar, så är det någon som svarar så?

"Deltagandet är frivilligt"

Jag tror inte att någon som läser på detta forum tror att man är tvingad att deltaga på turneringar.

Vi gillar jue att åka på lbk turneringar, vill jue bara komma med input för att göra det awesome.

Kaptejn
Inlägg: 40
Blev medlem: 15 jan 2013, 01:24

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Kaptejn »

leidstedt skrev:Kör på arret och gör er grej. Deltagande är frivilligt!
Kapten uppenbar på nya äventyr?

Aldrig varit med om en TO som inte velat ha input.

Skriv svar