DefCon 2014 - Info
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: DefCon 2014 - Info
6 scoring + 2 allierade. Alla arméer kan få in minst 8 scoring. Förutom nids som inte kan alliera men de kan ju föda ut nya scoring och kan till och med få fler än 8, likaså demoner med sin portal.
IG är väl den enda som kan ha typ 20 scoring utan att alliera?
I vilket fall, när jag ställer upp mina drop pod nids med 15 kill points så är det rätt trist när motståndaren ställer upp en paladinstjärna med 5 kill points. Hur är det mer rättvist än 7 vs 4 objektiv?
Tycker det är roligt att man får tänka till i listdesignen, som Lillen sa.
IG är väl den enda som kan ha typ 20 scoring utan att alliera?
I vilket fall, när jag ställer upp mina drop pod nids med 15 kill points så är det rätt trist när motståndaren ställer upp en paladinstjärna med 5 kill points. Hur är det mer rättvist än 7 vs 4 objektiv?
Tycker det är roligt att man får tänka till i listdesignen, som Lillen sa.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hej!
Jag vill anmäla mig.
// Daniel Adamsson
Jag vill anmäla mig.
// Daniel Adamsson
Jag får nog svara nej på den frågan (om det inte på något sätt är tydligt att de är pyrovorer). Du kanske kan låna av någon?Enochia skrev:En liten fråga till turneringsarrangören.
Skulle ni acceptera tyranid warriors som count as pyrovorer? Har ingen lust att lägga ut 900 på något som bara används en gång, samt finns det någon vänlig själ som kan låna ut en mycetic Spore att frakta in sagda pyrovorer?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Hej!
Då det är nytt år och allt när denna turnering hålls, fungerar den som ett kval till SM 2014 förutsatt att vi blir fler än 20 spelare?
// Danne
Då det är nytt år och allt när denna turnering hålls, fungerar den som ett kval till SM 2014 förutsatt att vi blir fler än 20 spelare?
// Danne
Var så på SM så borde vara så nästa år också
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Dum fråga: jag klurar på att eventuellt ta fortifications till min armé, finns det någonstans jag kan hitta en lista över vilka fortifications som är lagliga att ta? Jag gissar att forten i Stronghold kanske inte är med, men hur är det med fortifikationerna som släpptes i somras, alltså typ wall of martyrs bunkrarna osv?
Vill bara vara säker på hur timed objektivs funkar.
Från den 3dje spelrundan så kollar man vem som kontrolerar objektivet efter varje spelares tur är slut. Vilket betyder att man kan få ett till två VP per spel runda, per objektiv.
Eller har jag missat något?
Från den 3dje spelrundan så kollar man vem som kontrolerar objektivet efter varje spelares tur är slut. Vilket betyder att man kan få ett till två VP per spel runda, per objektiv.
Eller har jag missat något?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Är det någon från Uppsala/Enköping/Sala området som skall till DefCon och åker via Västerås som råkar ha plats över i bilen så säg gärna till.
Annars blir det att ta jag egen bil ner på lördag morgon och hem på söndag kväll, försöker få till det så att det bara blir 1 övernattning.
// Danne
Annars blir det att ta jag egen bil ner på lördag morgon och hem på söndag kväll, försöker få till det så att det bara blir 1 övernattning.
// Danne
Alla turneringar som är inlagda i tillräcklig tid innan själva turneringen och har minst 20 spelare är kvalificerande för SM. Så även denna.troligt skrev:Hej!
// Danne
Vi har till denna turnering valt att enbart tillåta de regler som finns i de böcker/andra publikationer som tas upp i kompmallsdokumentet.fredrik skrev:Dum fråga: jag klurar på att eventuellt ta fortifications till min armé, finns det någonstans jag kan hitta en lista över vilka fortifications som är lagliga att ta? Jag gissar att forten i Stronghold kanske inte är med, men hur är det med fortifikationerna som släpptes i somras, alltså typ wall of martyrs bunkrarna osv?
Återkommer med övriga regelfrågor.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Kan ta bort mig från anmälan - helt säker på att jag är i USA och solar bland krokodiler och pensionärer.
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten