DEFCON 2015 - Information
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: DEFCON 2015 - Information
Det enda jag tänker säga i denna frågan(som för övrigt kommit lite ur spår) är att jag inte bryr mig.
Eftersom jag nu har ALLA mina armeer basade på samma tråkiga fula sätt som jag gjorde med mina första spacemarines. Just för att jag ville ha möjligheter att alliera utan att bli straffad.
Var sjukt sugen på att leka med nån form av ökentema till mina tau och ett is-tema till mina eldars. Men det fick jag inte. Kanske lite hårt att säga att jag inte fick göra det, men jag kan ju säga att det var inte jag som valde vad jag skulle ha för baser till mina 3 senaste armeer.
Eftersom jag nu har ALLA mina armeer basade på samma tråkiga fula sätt som jag gjorde med mina första spacemarines. Just för att jag ville ha möjligheter att alliera utan att bli straffad.
Var sjukt sugen på att leka med nån form av ökentema till mina tau och ett is-tema till mina eldars. Men det fick jag inte. Kanske lite hårt att säga att jag inte fick göra det, men jag kan ju säga att det var inte jag som valde vad jag skulle ha för baser till mina 3 senaste armeer.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Varför basade du inte om dina Marines och matchade dem till ett coolt ökentema?
Bryr man sig verkligen om hur snyggt det ska bli har man väl lagt ner tid på basningen? Oavsett hur många detachments den gäller?
Jag förstår verkligen inte varför enhetligt krav betyder "fult och tråkigt". Jag tycker mer det betyder "matchande på hela armén och asasnyggt".
Bryr man sig verkligen om hur snyggt det ska bli har man väl lagt ner tid på basningen? Oavsett hur många detachments den gäller?
Jag förstår verkligen inte varför enhetligt krav betyder "fult och tråkigt". Jag tycker mer det betyder "matchande på hela armén och asasnyggt".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Folk tycker att gw är snåla men i själva verket är ser ofta sveriges dumma regler som gör att man måste arbeta och laxa ut mer deg för att kunna leka med de gubbar man vill. Så skumt att jag inte kan spela mina orker från 98 allierade med t ex kaos utan minuspoäng bara för att jag tyckte olika basteman passade på de arméerna. Jag ser hellre coola temade baser som passar fraktionen än att hela armén har lagombruna baser med trist flock, vilket ofta blir effekten om alla baser ska vara lika. ++ och +gonka!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
+1 på +1. Tror tyvärr att vi får mindre snygga arméer som resultat av att påtvinga enhetliga baser.
Jag håller med flogger. Är ni lata så skyll er själva. Jag tycker att det är tråkigt att ni tror er veta vad alla andra gör med sina baser som argument. För mig har ni inte frågat iaf. Jag vill ha mer målnings poäng för jag lägger massor av tid på målning och basning. Jag vill att man ska få poäng för att följa fluffet oxå. Så det blir mer sådana arméer.
-
Gonka Koff
Jag tror att du har missuppfattat den här diskussionen. Ingen påstår att man måste ha olika baser i olika detachments, det är ju precis tvärtom, vi argumenterar för att man ska slippa ha samma i hela armén.Jonas skrev: Jag tycker att det är tråkigt att ni tror er veta vad alla andra gör med sina baser som argument. För mig har ni inte frågat iaf.
Mitt senaste projekt var Grey Knights. Tanken var att pyssla ihop ett litet strike team som kunde allieras in till någon annan armé och ha lite skoj med på nån turnering. Det fanns en hel del idéer på hur jag skulle göra med baserna (en var tempelbaser med ett gäng döskallar och benknotor). Men... så kunde jag ju inte göra utan att riskera straffpoäng och fingerpekning. Istället blev det som vanligt, samma gamla bas som till SM, Eldar & CSM. (Nu fuskade jag lite ändå och satte på några döskallar här och var i förhoppning att ingen överambitiös målningsbedömare skulle anmärka på det.)
Jag har faktiskt lite svårt att förstå den andra sidans argumentation här, -vad vinner ni genom att stoppa mig från att köpa dom där tempelbaserna och istället besviket behöva kladda på med samma gamla vanliga? Tar ni för givet att jag kommer att göra det fult eller vaddå?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Vad jag menade var att folk säger att dom tror att ALLA kommer ha fula baser och ALLA kommer vara lata och inte orka göra nåt åt saken. Men jag tror dom inte har en aning om vad alla andra gör med sina baser. Om du väljer att göra fula baser till alla dina arméer för att det är viktigt för dig att få extra poäng i turneringen så är det ditt val. Ett förslag är att göra snygga baser till alla dina arméer istället.Gonka Koff skrev:Jag tror att du har missuppfattat den här diskussionen. Ingen påstår att man måste ha olika baser i olika detachments, det är ju precis tvärtom, vi argumenterar för att man ska slippa ha samma i hela armén.
Stoppa och stoppa.. Det är ju ingen som säger att du inte får ha olika baser.. Läs första posten igen.Gonka Koff skrev: Jag har faktiskt lite svårt att förstå den andra sidans argumentation här, -vad vinner ni genom att stoppa mig från att köpa dom där tempelbaserna och istället besviket behöva kladda på med samma gamla vanliga? Tar ni för givet att jag kommer att göra det fult eller vaddå?
Verkar finnas dem som tycker att det förhöjer upplevelsen av en armé om alla har likadana baser. Då är det väl logiskt att detta reflekteras i målningspoängen?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag tycker att alla bord på alla turneringar skall vara likadana så kan man enkelt basa efter det och så blir det enhetligt, tryggt och svenskt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ismeno skrev:Jag tycker att alla bord på alla turneringar skall vara likadana så kan man enkelt basa efter det och så blir det enhetligt, tryggt och svenskt.