Nej då dör jag. Min lista är perfekt nu.Pärssi skrev:nya såklart!Flogger skrev:Om Necrons släpps i slutet av december, kommer ni köra de nya eller gamla då?
(Snälla säg nya)
finns det något datum?
DEFCON 2015 - Information
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: DEFCON 2015 - Information
Rykterna är om att det kommer att släppas den 26Dec
Sedan så kanske man skall ta det med en nypa salt. Men det är inte helt omöjligt
Sedan så kanske man skall ta det med en nypa salt. Men det är inte helt omöjligt
Om nya necrons släpps 26/12 e ni HELT efterblivna om man måste köra med det codexet. Inte en jävel som hinner spela in sig på ett nytt codex på 1.5 veckor, framförallt inte vid jul/nyår.
Enda anledningen till att Flogger vill att vi måste spela med nya codexet e för att han vill att det ska bli dåligt för mig.. Skärpning för fan!
Sen handlar denna turnering bara om 1 sak. Bryt mallen bäst så vinner du.. När ni släpper lös hur många detachments som helst så ballar ju all komp ur ändå. Bara köra best of alla codexar så e det klart. Då kan ni lika gärna köra KOMPFRITT. Enda denna kompmall gör är att man måste spendera massa pengar på nya modeller. (Mest pengar vinner).
Puss på er.
Enda anledningen till att Flogger vill att vi måste spela med nya codexet e för att han vill att det ska bli dåligt för mig.. Skärpning för fan!
Sen handlar denna turnering bara om 1 sak. Bryt mallen bäst så vinner du.. När ni släpper lös hur många detachments som helst så ballar ju all komp ur ändå. Bara köra best of alla codexar så e det klart. Då kan ni lika gärna köra KOMPFRITT. Enda denna kompmall gör är att man måste spendera massa pengar på nya modeller. (Mest pengar vinner).
Puss på er.
Kul om ni kör nya, då får man se vad de går för så snart som möjligt 
26e är ju gott om tid innan turneringen!
Sedan Jimmy, ingen vet om det är bra eller dåligt för dig, så nej det har inget med det att göra. Men detta skulle kunna bli första turneringen med 6/7th edition böcker enbart, samt nytt=roligt
26e är ju gott om tid innan turneringen!
Sedan Jimmy, ingen vet om det är bra eller dåligt för dig, så nej det har inget med det att göra. Men detta skulle kunna bli första turneringen med 6/7th edition böcker enbart, samt nytt=roligt
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 12 gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DarkMessiah
Fast om mallen som ska gälla släpps 21/12, och codexen släpps 26/12 så känns det ju inte som att den kommer spelas.
DarkMessiah skrev:Fast om mallen som ska gälla släpps 21/12, och codexen släpps 26/12 så känns det ju inte som att den kommer spelas.
Fast de har ju inväntat nya BA och adventsläppen, så att vänta till nya Necrons (preorder 19/12) känns rätt rimligt faktiskt
Flogger.. det är inte rimligt någonstans.. jul är som du kanske vet 24/12, mellandagarna firas med släkt och vänner, nyår är ju helt uteslutet, dagen efter likaså. så har man 5 dagar innan turneringen att "öva". Så släpp denna ide. Mallen är släppt för necrons. Står klart och tydligt att allt utom BA är släppt och spikat. Ev att nya codexet kan spelar på Gamers Weekend dock.. då är det iaf 1 månad efter codex-släpp.
Även om detta i teorin skulle kunna va helt cp bra för mig, eftersom komp-mallen ej lär hinna hitta hål/kompa nya codexet, men det är fortfarande efterblivet att ens hävda att man 1.5v innan en turnering ska byta codex. Det brukar va praxis att codex's som släpps inom 1 månad från turnering ej spelas.
PUNKT!
Även om detta i teorin skulle kunna va helt cp bra för mig, eftersom komp-mallen ej lär hinna hitta hål/kompa nya codexet, men det är fortfarande efterblivet att ens hävda att man 1.5v innan en turnering ska byta codex. Det brukar va praxis att codex's som släpps inom 1 månad från turnering ej spelas.
PUNKT!
Pärssi har ju svarat och sagt att nya gäller, var inte så upprörd Jimmy 
26 dec... ja det var lite väl sent. LBK kommer inte själva att hinna titta något på den så tyvärr kommer den nog inte med...