DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: DefCon

Inlägg av HeadWar »

Jag tycker att det är betydligt bättre om kompen påverkar resultatet från varje slag, i förhållande till hur stor skillnad det är mellan listorna som möts. Risken är annars att lottningen får väldigt stor betydelse om någon får/råkar ut för många ojämna matchningar.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

har tänkta att arméer skall ligga i ett kompspann, typ 25-75 (5-15 om man delar den med 5), då kommer inte utslaget bli så stort, dvs max 10 poäng....

On a completely different note:

Ni får jättegärna speltesta scenariorna, så jag kan få reda på vad som funkar och inte funkar..... det är juh trots allt ni som skall spela dom på turneringen, o det är nnu ni har chansen o påverka.. =)
Senast redigerad av 1 xdanskx, redigerad totalt 1 gånger.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Hylander skrev:
xdanskx skrev:som det ser ut nu så ligger planen såhär (men kan komma att ändras):

komp enligt RTs kompmall/5 (a la sydcon)
kompen räknas sen till den totala summan för alla slag + målningsbedömning.

alltså tänker ni lägga till 0-20 på slutresultatet rätt av om jag fattat det rätt. Komplottar ni då eller?
Komplottning första matchen definitivt, sen kan vi nog tänka oss att göra en komp+turneringspoängslottning, på nåt sätt.. det finns juh en del olika att göra det på...
Winning is a theme!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Ett sätt som är bra är att dela upp i grupper enligt komp. om vi har 40 spelare dela upp dom i 5 grupper om 8 efter komp. Sen spelar man de tre första matcherna inom sin grupp och sedan två enligt vanlig swiss. Då får man bara möta folk med rilmligt lika komp de tre första matcherna. Detta system torde inte heller störa turrneringsswissens gång alls. Men som sagt var det hela disskuteras fortfarande och inget är spikat

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Så helt enkelt tre matcher komplottade och två enligt swiss? Känns det inte som om swissen kommer lite sent då och att tur med att bli lottad i rätt kompgrupp med lite sämre spelare blir avgörande?

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

det swissas ju fortfarande inom gruppen i match 1-3
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

om vi nu gör så, det är juh inte bestämt än, det kommer nog diskuteras ändra fram till slutet på november när allt skall va spikat....
Winning is a theme!

Jony

Inlägg av Jony »

Hejsan!

Leker lite med rosters och fick fram 24,5 i komp på en lista, och man skulle ha minst 25 i komp, avrundas 24.5 uppåt eller neråt?

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

dansar du på gränsen ska du nog tänka om....

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

24,5 är mindre än 25 så nej.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Skriv svar