Defcon 2017 LITC 7-8 jan

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Kangee

Re: Defcon 2017 LITC 7-8 jan

Inlägg av Kangee »

Aouto skrev:
Hylander skrev:Hur ser man på posten "allieringar" i LITC?

Är två CADs eller en CAD och en formation av samma codex en "alliering" (antar ej)
nej det är inte en alliering.
Hylander skrev: Men:
Är två CADs av två olika Space Marines chapters en "alliering" trots att det är samma codex?
ja det är en alliering.
Det stämmer bra.

Kangee

Inlägg av Kangee »

tutten skrev:kommer man få spela nya supplementen: Wrath of Magnus och traitor legions?
Ja det kommer gå bra, det kommer komma en updatering av LITC mallen där vi flyttar up Chaos demons till tier A samt så kommer vi ta bort regeln om att pink och blue horrors delar på sig.

Sedan så kan det läggas till att vi har för avsikt att låta Imperial agents codexen också vara med men efter det sätta stop.

Kangee

Inlägg av Kangee »

fraktalen skrev:Om det kommer en updaterad ITC faq (som inkluderar gw's nya faq) innan eventet kommer den då användas?
Nej, men om det kommer några nya regel tolkningar så kommer vi troligen kolla på dom om frågan uppstår på själva turneringen. Men vi kommer att ta bort möjligheten för pink och blue horrors att dela på sig.

Användarvisningsbild
Chickenbits

Inlägg av Chickenbits »

Mer praktisk fråga, kommer det finnas möjlighet att sova på universitet?
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.

Användarvisningsbild
fraktalen

Inlägg av fraktalen »

Kommer ni köra med gamla eller nya inquisition? Imperial agents codexet släpps på lördag och fungerar rätt annorlunda. Inga servoskulls mm.
Andreas Berglund

Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Chickenbits skrev:Mer praktisk fråga, kommer det finnas möjlighet att sova på universitet?
Det är en fråga för mig. Svaret är nej, det kommer det inte finnas.

Det skulle bland annat innebära att vi måste ha personal dygnet runt och det finns det inte folk till.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Har sammanställt lite allmän information om konventet, som går att hitta här.

http://www.littlebrotherkevin.se/defcon/defcon-mmxvii/
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

När i ordningen görs scoutmoves och infiltrate i förhållande till sieze?

Traditionellt har det varit före size, men på de senaste turneringarna har det varit efter sieze(bl.a. på SM).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

kraftman

Inlägg av kraftman »

Är det inget som helst målningskrav ?

Jag kunde inte hitta något om det iaf... Så man kan spela med ej grundade modeller ?

Aouto

Inlägg av Aouto »

kraftman skrev:Är det inget som helst målningskrav ?

Jag kunde inte hitta något om det iaf... Så man kan spela med ej grundade modeller ?
Jag är inte arrangör för den här turneringen så ta inte mitt ord för lag men jag tror det är den här delen av ITC formatets regel häffte som det hänvisas till.

Modeling and Painting

In order to be eligible for any prize support, all models in your army must be painted to a 3 color minimum. Primer counts as a color.
All models are expected to be WYSIWYG to a reasonable standard. Exceptions will be made for themed units or armies.
Using a proxy for a model violates our policy.
Using a reasonable substitute to “Counts As” another model, does not violate our policy.
If in doubt, send a picture in of a model to your TO in advance to ask if it is acceptable."

källa
https://www.frontlinegaming.org/communi ... nt-format/

Generellt tror jag det är bra om man kollar där kring vad som är tillåtet och inte. Med det sagt tycket jag man ska tänka över väldigt noga innan man dyker upp med en omålad arme.
fraktalen skrev:Kommer ni köra med gamla eller nya inquisition? Imperial agents codexet släpps på lördag och fungerar rätt annorlunda. Inga servoskulls mm.
Som jag förstår det så ersätter inte den nya boken den gamla på något sätt men Markus kan ha en annan uppfatning.

Skriv svar