LinCon 2016

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
fraktalen

Re: LinCon 2016

Inlägg av fraktalen »

Hej! Hur rular ni angående astra militarum orders och forgeworld units. Tillåter ni till exempel att man kan lägga orders på artillery carriages?

Vet att det är tillåtet i ITC men tänkte höra med er innan.
Andreas Berglund

Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018

Allain

Inlägg av Allain »

Har ni bestämt hur ni ska göra med weak army-bonusar?
Mikael Ek

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Inlägg av DarkMessiah »

Hur ser det ut med anmälningar?

Vi är ett par som mailat in anmälningar och är lite nyfikna på om vi fått platser ^^

Aouto

Inlägg av Aouto »

DarkMessiah skrev:Hur ser det ut med anmälningar?

Vi är ett par som mailat in anmälningar och är lite nyfikna på om vi fått platser ^^
Jag har uppdaterat med dom som kommit in men det är bäst att ni kontrollerar så jag inte missat någon.
Allain skrev:Har ni bestämt hur ni ska göra med weak army-bonusar?
Vi kommer köra på alternativ A enligt easy komp mallen

(bestämdes idag)
fraktalen skrev:Hej! Hur rular ni angående astra militarum orders och forgeworld units. Tillåter ni till exempel att man kan lägga orders på artillery carriages?
Vet att det är tillåtet i ITC men tänkte höra med er innan.
Var i ligger diskussionen angående reglerna?
Som jag läser IA böckerna så är enheterna Från IA en dal av AMs Codex alltså ska det funka som vanligt.Eller finns det en motsättning som jag inte är medveten om?

Aouto

Inlägg av Aouto »

datum för list inskick är sat till ****

Edit:
*tanke vurpa från arrangören List inskick är satt till den 17 april
Senast redigerad av 1 Aouto, redigerad totalt 21 gånger.

Aouto

Inlägg av Aouto »

Då vi börjar få fullt kommer jag att kontrollera om vi kan få plats med flera spelare/bord alternativt kan få flera rum. Därutöver är det möjligt att vi kommer behöva ordna extra terräng för att behålla en bra standard på borden.
Så är fortsätt anmäla er så kommer jag att försöka se till så alla får vara med och spela.

Allain

Inlägg av Allain »

När tänkte ni spika kompmallen? Listinskick är ju rätt snart (och dessutom ganska långt innan turneringen sker).
Mikael Ek

Aouto

Inlägg av Aouto »

Det beror på hur mycket som kommer behöva ändras i komp malen men är det inga stora synpunkter som kommit in kommer vi spika den den 4 april efter LBK touren.
Angående datum för list inskickning har jag gjort en tanke vurpa, det ska vara den 17 april. Jag har ändrat i Info posten.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Aouto skrev:Då vi börjar få fullt kommer jag att kontrollera om vi kan få plats med flera spelare/bord alternativt kan få flera rum. Därutöver är det möjligt att vi kommer behöva ordna extra terräng för att behålla en bra standard på borden.
Så är fortsätt anmäla er så kommer jag att försöka se till så alla får vara med och spela.
Jag kan redan här meddela att rummen är slut. Men det finns plats för långt mer än 40 spelare i de rummen ni har. Det går in 9 bord i varje rum om det behövs och ni har 4 rum (dvs 72 platser). Alla bord blir inte fristående då dock, utan varje rum har tre bordspar med två bord som ligger kant i kant. Det är väl terrängen som är det stora problemet att lösa.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Aouto

Inlägg av Aouto »

Det är bra när man får svar innan man hinner fråga :D då är frågan om det finns deltagare som kan ta med extra terräng så vi kan erbjuda flera platser?

Skriv svar