Osäker, men i första enheten med terminators så har en modell Chainfist + Storm shield, d.v.s. han har bytt ut sin thunder hammer, men dark angels codexen säger att "any model may replace power fist or power sword with a chain fist for +5 pts per model". Kan man då byta ut en thunder hammer som ju varken är en power fist eller ett power sword?
Det börjar bli lite svårt att veta vilka fel som är nämnda..
ID: 98, Komp: 24
Space Wolves
2 rune priests med identiskt utrustning
ID: 5, Komp: 31
Orks
12 Gretchin Runtherd*2 , Squig Hound*2 50p -1
om detta är 12+2 så är kostar det 56 poäng
om detta är 10+2 så får man inte ha en sådan enhet.
T5 får inte ha sån equipment. Man byter ut ALLTING mot thammer+stormshield. eller powerfist or powerweapon mot chainfist
the godfather skrev:ID:138 Dark angels.
Osäker, men i första enheten med terminators så har en modell Chainfist + Storm shield, d.v.s. han har bytt ut sin thunder hammer, men dark angels codexen säger att "any model may replace power fist or power sword with a chain fist for +5 pts per model". Kan man då byta ut en thunder hammer som ju varken är en power fist eller ett power sword?
/R
ID:138 Dark angels.
/R
Så är det.. Tror bara de e SW och BT som kan bygga coooola gubbar med SH och CF.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
ID: 5, Komp: Orks
Vet inte om jag håller med om detta. I codex står det:
Unit composition 10 - 30 grotz, 1-3 runtherds
Under priser står det:
For every 10 grotz you must take one:
Runtherd....................................10p per model
Står väl ingenting om att jag inte får ha 3 runtherds på 10 grotz.
Jag uppfyller must kravet och jag uppfyller unit composition.
/P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Papa D skrev:ID: 5, Komp: Orks
Vet inte om jag håller med om detta. I codex står det:
Unit composition 10 - 30 grotz, 1-3 runtherds
Under priser står det:
For every 10 grotz you must take one:
Runtherd....................................10p per model
Står väl ingenting om att jag inte får ha 3 runtherds på 10 grotz.
Jag uppfyller must kravet och jag uppfyller unit composition.
/P daddy
Intressant, har inte tänkt på att man kan se det så också.
Hur som helst rätt otydligt att skriva "12 Gretchin Runtherd*2" när det är 10 gretchin + 2 Runtherd, lätt att misstolka.
Papa D skrev:Efter att ha kompat 100 listor så tror jag den kompningen smög igenom.. sorry till ID 9.
Jag gör inte detta för att sätta dit folk, snarare för att det måste göras och hoppas att folk har överseende om någon miss sker, jag dokumenterar därför noga alla nedslag så andra kan korrekturläsa och korrigera eventuella fel jag gör. Personligen är jag, som folk kan läsa i andra delar av forumet emot bestraffning och snarare för att dom som skickar in i tid och inte gör fel kan få en liten bonus.
Har kompat eldar, dark eldar på jobbet, men hann inte skicka iväg dom innan jag skulle till klubben och krossa Gonka i dag, så de kommer i morgon.
MvH
Papa D
Ingen fara Pappis. Vi tycker om dig ändå
(och jag vore dum om jag klagade med tanke på att jag inte korrekturläst fler listor själv).