Alla listor
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad
-
Johannesson
Re: Alla listor
@papa d, ang Eldar:
Första listan. Bladestorm är en exarch power som måste köpas, så den listan stämmer.
Andra listan har skrivit fel fordonskompminus, men summerat med det rätta.
Tredje listan summerar till 34.
Första listan. Bladestorm är en exarch power som måste köpas, så den listan stämmer.
Andra listan har skrivit fel fordonskompminus, men summerat med det rätta.
Tredje listan summerar till 34.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
MaidenManiac
Fråga: I Imperial Armour 2 står det på Damocles entryt att
Detta betyder isåfall att minst 1 SM och 1 BA lista är inkorrekt. Hur ser ni på det?
I IA2 update 1.3 står det inget som motsäger det.The Damocles Command Rhino can only be taken as a Space Marine army's second HQ choice. A Damocles Rhino cannot be the only HQ choice in an army.
Detta betyder isåfall att minst 1 SM och 1 BA lista är inkorrekt. Hur ser ni på det?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion
When millions are delusional it's called religion
IAv2 update 1.3 ersätter de tidigare reglerna. Så regeln att man måste ha ett till HQ är borta numera.
-
Flygmaskin
Exarchen har inte bladestorm.Papa D skrev:Detta är vad jag hittat på eldarerna...
ID: 17, Komp: 38
Eldar
Eldrad 210 /-19
5 Fire Dragons 80 /-3
8 Dire Avengers 138 /-1 (Har exarch bladestorm?? om så -1 till)
Exarch
Defend
Shimmershield
Power Weapon
Wave Serpent 135 /-4
TL-Shuriken Cannon
Shuriken Cannon
Star Engines
Spirit Stones
10 Guardians 95 /-1
Scatter Laser
Wave Serpent 160 /-5
TL-Bright Lance
Star Engines
Spirit Stones
3 Jetbikes 66 /-2
5 Rangers 95 /-1
Night Spinner 115 /-8
Falcon 200 /-11
Scatter Laser
Shuriken Cannon
Star Engines
Holo-Field
Spirit Stones
Falcon 205 /-11
Bright Lance
Star Engines
Holo-Field
Spirit Stones
Fordonsminus: -6
1499 Komp: 38
Så kompen borde bli 37 eller så e de rätt.. psykande att inte ha codex på jobbet.
Människomat, till exempel spannmål.
-
Flygmaskin
De har heller inte fått något extra minus för falk.DHettNeck skrev:Id17 ska inte ha minus för falcon + DA då dom inte kan starta i den
Människomat, till exempel spannmål.
Inget fel per se, men jag noterar att en lista har lyckats skohorna in två Lashprinsar och två Defilers. Respekt. Eller snarare aj, aj, AJ!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Leidermark
Detta är ju en ren WYSIWYG fråga, man ser på modellen vad man har bytt. Detta gäller ju tex också för många SM listor som bara specar Powerfist på sina Tacticals sergeants, Exempel:Snot skrev:ID: 29, Komp: 45.5
Imperial Guard
Troop
Veterans
3xPlasmagun, Harker 170 -2 (här räknar vi även med harkers heavy bolter)
Chimera, Heavy Stubber, Heavy Flamer 65 -3
Chimeran speciferar inte vad den bytt ut mot Hflamer.
Detta är enligt mig inget som skall åtgärdas innan, då WYSIWYG är en helt annan kontroll.ID: 63, Komp: 46.5
Space Marines
Troops
10 Space Marines 170 -2
Flamer -0,5
Missile Launcher -1
Power fist 25 -2
Säkert fel del av forumet detta.
Men en WYSIWYG fråga till BSK.
Jag kör ju med warbossen från AOBR som min warboss.
Den modellen har ju dubbla shootas på ryggen, men ingen ork kan ju ha det. Måste de plockas bort?
Sen har samma modell en pinne med orksymbol på ryggen, många kör väl denna som en bosspole.
Min warboss har ej bosspole. Men jag vill ändå ha kvar den på honom för att märka ut tydligt att han är warbossen, är det ok?
Sen har jag lite nobs som jag vill kolla om de är ok, framförallt hur det är med bosspoles. Såhär är GW exakta beskrivning av en bosspole:
"Ork Nobz often have a trophy pole, a metal jaw or some other sign of their status that shows they are not to be messed with"
Jag tolkar det som att det kan vara vad som helst som inte alla andra har.
I mitt exempel:
Nob1, han har en kaptensmössa på sig.
Nob2, har en stor påse med dödskallar hängandes på ryggen.
Nob3, har en gretchin hängandes på ryggen.
Egentligen tycker jag att alla dessa 3 funkar.
Nob1, en kaptensmössa visar väl att man inte är "to be messed with"
Nob2, bär man runt på massor dödskallar är man inte "to be messed with"
Nob3, denna kanske är mest tveksam, men att han fått en gretchin med sig som hänger med visar väl att man är speciell? Och "not to be messed with"
Skulle gärna få ett svar på detta från arrangören under helgen så jag hinner bygga om och måla om mina modeller ifall det behövs.
Men en WYSIWYG fråga till BSK.
Jag kör ju med warbossen från AOBR som min warboss.
Den modellen har ju dubbla shootas på ryggen, men ingen ork kan ju ha det. Måste de plockas bort?
Sen har samma modell en pinne med orksymbol på ryggen, många kör väl denna som en bosspole.
Min warboss har ej bosspole. Men jag vill ändå ha kvar den på honom för att märka ut tydligt att han är warbossen, är det ok?
Sen har jag lite nobs som jag vill kolla om de är ok, framförallt hur det är med bosspoles. Såhär är GW exakta beskrivning av en bosspole:
"Ork Nobz often have a trophy pole, a metal jaw or some other sign of their status that shows they are not to be messed with"
Jag tolkar det som att det kan vara vad som helst som inte alla andra har.
I mitt exempel:
Nob1, han har en kaptensmössa på sig.
Nob2, har en stor påse med dödskallar hängandes på ryggen.
Nob3, har en gretchin hängandes på ryggen.
Nob3, denna kanske är mest tveksam, men att han fått en gretchin med sig som hänger med visar väl att man är speciell? Och "not to be messed with"
Skulle gärna få ett svar på detta från arrangören under helgen så jag hinner bygga om och måla om mina modeller ifall det behövs.
För mig funkar vadsomhelst bara det är nåt som pekar på det. Men för att gå in på vad som gör att någon ser stenhård ut så räknar jag inte in dödskallar och en gretchin. Men en kaptens mössa är hardcorekmzz0r skrev:
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....