Sida 1 av 1

Orks

Postat: 06 feb 2013, 18:28
av The Gretchin
+10 för Mega Armour på Warbozzen? Tycker att 40p är lagom. Man får lagom med fördelar och nackdelar, vi snackar ändå ett 2+ med Slow and Purposeful.

+5 för Cybork på Warbozzen? Tycker även där att det är rätt prissatt från början. Ett 5++ är inte jättehett, 10p räcker.

+10 för MegaNobz som Troops? Även där tycker jag att de är rätt prissatta från början. Tycker nog att ni överskattar Mega Armour lite väl mycket. ;)

+5/+10 för Killa Kans/Deff Dreads? Walkers har ju blivit sämre i 6th med tanke på t.ex HP och granater, så de här plusen (känns fel att säga att plus är dåligt... :roll: ) känns inte heller genomtänkta.

Annars ser allt bra ut, det som är bra har fått sig en addering och det dåliga har fått en negativering. Bra jobbat!!! :wub:

Re: Orks

Postat: 06 feb 2013, 18:36
av Zurken
2+ är ganska mycket bättre i 6th. Speciellt på Meganobs då mycket få saker som slår före I1 har AP2 gör att de nästan alltid får slå om de kommer in i närstrid. Får meganobs väl slå kommer de döda det mesta.

Re: Orks

Postat: 07 feb 2013, 08:40
av guildmaster
Reagerade även på meganobs som troops. Mina meganobs brukar vara troops men eftersom de alltid gör sittjobb i fronten är de borta innan matchen är över.

De är grymma mot vanligt infanteri, men mot termosar och andra hårdingar blir det i bästa fall pyrrussegrar. Utan invulsave mosas de snabbt. Har man en stor enhet har de större chans att överleva men de blir redan dyra.

50p känns mycket. Möjligtvis 5+.

Biksen och Wazzdakka ger också plus. Jag har nog missat vad som gör dem bra. Borde nog testa dem i fler antal. Mina bikes är rädda för allt knatter och dör som flugor när motståndaren får till en bra salva.

Re: Orks

Postat: 07 feb 2013, 08:56
av refabricated
Det som framförallt gör scoring meganobs bra är ju att de suger en massa skytte från allt annat.
Att knäcka killar med 2+ och 2w tar lite tid.

Samt inte alla som har en massa ap2 skytte att drösa med eller fistar man vill offra(jag säger offra eftersom nobsen troligen kommer få banka tillbaka).

Re: Orks

Postat: 08 feb 2013, 12:07
av kraftman
Jag tycker nog också att +10 för Meganobz är lite at ta i!
Dom är rätt prissatts som dom är trots att 2+ är bättre i 6:e. Folk brukar sällan ta mer än 5 st. Jämför bara med terminators.

6+ Meganobz kanske kan kosta mer. S8 autodödar dom också med ap2 så då ju bikes bättre.

Re: Orks

Postat: 20 maj 2013, 12:57
av Waraxx
+5 för troopzizes meganobz is enuf' I says. kan ge +10 för de första 3 bara för att man inte ska ha dom för att sitta och fisa på ett objektiv hela spelet.

och det måste finnas ngt som stoppar the green tide.

bästa ork armen är trotts allt 30x6 man boyz + 2x20 man stormboyz alla med powerclaw och nob uppgraderingar ta en kostom forcefield för att get allt en 5+ coversave och det blir helt ostoppbart, typ.