Vi är för snälla för det. Det får bli när vi anordnar nästa turnering "Schmisk und Stern mit pisk".Enochia skrev:lägg ut en lista på dom som måste fixa för att list shame:a dom.
nu utgår jag iofs ifrån att mina 3 units med tyranid warriors inte anses för hårda
Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2 juli
Re: Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2
Det vi kan säga redan nu är att flera av listorna är slarvigt skrivna sett till att förtydliga poäng för tillbehör etc. Så vet du med dig redan nu att du bara listat enheter med poäng, inte skrivit enhetstyp eller annat så kan du börja strukturera upp listan. Så kortar vi tiden tills alla får se listorna 
Är du osäker, kolla i missionshäftet eller be om ett förtydligande exempel.
Är du osäker, kolla i missionshäftet eller be om ett förtydligande exempel.
Fick mail att min lista "skulle auto vinna" och är för hård.
Jag kommer självklart ändra listan för jag vill vara med på denna awesome turnering. Men jesus christ... kan ni inte skriva vad som får spelas och inte, . Istället för att subkompa "ost" när nya 40k är helt nytt. Ni behöver inte svara på detta, blev bara lite besviken.
Posta gärna min lista, den som är för hård. Den har blivit wipad 2 ggr denna vecka av Roubute Guilliman och Celestine.
Så nu är jag glad igen! Inga sura miner här längre! Jag ändrar listan och skickar in ny så snabbt som möjligt.
Jag kommer självklart ändra listan för jag vill vara med på denna awesome turnering. Men jesus christ... kan ni inte skriva vad som får spelas och inte, . Istället för att subkompa "ost" när nya 40k är helt nytt. Ni behöver inte svara på detta, blev bara lite besviken.
Posta gärna min lista, den som är för hård. Den har blivit wipad 2 ggr denna vecka av Roubute Guilliman och Celestine.
Så nu är jag glad igen! Inga sura miner här längre! Jag ändrar listan och skickar in ny så snabbt som möjligt.
Bra. Vi gillar glada minerStanich skrev:Fick mail att min lista "skulle auto vinna" och är för hård.
Och för den som kanske är fortsatt lite bitter kan jag berätta att även jag fick göra om min lista.
Så vi är hårda men rättvisa.
Jag fick också nedslag på min lista! Jag blev jätteglad!
Efter att ha hållit på med den här hobbyn utan större framgång i 25 år så har jag äntligen lyckats göra en stark lista, och den här gången av misstag. Borde bytt till 40k för länge sen.
Det är som att få visa legitimation när man handlar på Systemet, det visar att än finns det lite ruter i gubben!
Efter att ha hållit på med den här hobbyn utan större framgång i 25 år så har jag äntligen lyckats göra en stark lista, och den här gången av misstag. Borde bytt till 40k för länge sen.
Det är som att få visa legitimation när man handlar på Systemet, det visar att än finns det lite ruter i gubben!
Sebastian Magnusson
Haha. Roliga ord.Lictor skrev:Jag fick också nedslag på min lista! Jag blev jätteglad!
Efter att ha hållit på med den här hobbyn utan större framgång i 25 år så har jag äntligen lyckats göra en stark lista, och den här gången av misstag. Borde bytt till 40k för länge sen.![]()
7e ed av 40k skapade en rätt trist powercreep där i slutändan tom 2 stormsurge och 3 riptides ansågs som en acceptabel lista att möta. Komplägret förlorade mot de som förordade et lössläppt spelklimat i sverige. Många drog ner på hobbyn och nästan lämnade spelandet. Turneringar fick dåligt med spelare. Och när GothCon inte fick nån aom arrangerade så försvann den sista bastionen för roliga listor och ett snällare spelklimat.
Nu får vi se om det dyker upp nåt nytt kompsystem eller om gw faktiskt har lyckats balansera sina Indexar. Tills dess så subkompar vi er så gott det går. Nybörjare kanske kommer undan med hårdare listor men gamla rävar kommer (förhoppningsvis) med en rostig gaffel för att slåss med.
Vi måste hjälpa till med rebooten av 40k. Inte köra vidare i gamla hjulspår.
Det är gamle benmannens 5 cent.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Tumme upp på det.benmannen skrev:Haha. Roliga ord.Lictor skrev:Jag fick också nedslag på min lista! Jag blev jätteglad!
Efter att ha hållit på med den här hobbyn utan större framgång i 25 år så har jag äntligen lyckats göra en stark lista, och den här gången av misstag. Borde bytt till 40k för länge sen.![]()
7e ed av 40k skapade en rätt trist powercreep där i slutändan tom 2 stormsurge och 3 riptides ansågs som en acceptabel lista att möta. Komplägret förlorade mot de som förordade et lössläppt spelklimat i sverige. Många drog ner på hobbyn och nästan lämnade spelandet. Turneringar fick dåligt med spelare. Och när GothCon inte fick nån aom arrangerade så försvann den sista bastionen för roliga listor och ett snällare spelklimat.
Nu får vi se om det dyker upp nåt nytt kompsystem eller om gw faktiskt har lyckats balansera sina Indexar. Tills dess så subkompar vi er så gott det går. Nybörjare kanske kommer undan med hårdare listor men gamla rävar kommer (förhoppningsvis) med en rostig gaffel för att slåss med.
Och när jag klistrar på den där stickern "Banned from Skyhammer" kommer försäljningen av min lista femdubblas!
Sebastian Magnusson
-
CovenantGuardian
Bra sagt, var en också en av dom som fick ändra sin lista vilket jag gärna gör så vi får en jämn nivå.benmannen skrev:Haha. Roliga ord.Lictor skrev:Jag fick också nedslag på min lista! Jag blev jätteglad!
Målar dock upp en armé från scratch , detta sätter lite pinnar i hjulet men det är bara bita i och måla extra.
Jag har mött 3 riptides och 2 stormsurge listor i 8th och dom var inget att hänga i granen. Mött jet bike spam och vart inte bortblåst av dom heller nu när gw gjort ett så bra jobb med att justera alla enheter. Inte ens när en wraith knight med dubbel D pangar loss och stompade i mitt bo kände jag mig besegrad. Kunde hålla objektiv, lämna närstrider och skjuta ner honom.
Tycker att alla enheter har blivit användbara i spelet. Hade en bloodthirster som tappade hälften av sina wounds av pentinent engines innan dom klev ur närstriden och lät celestine avsluta jobbet. Även mina 15 seekers dog bolterdöden efter det.
När man inte kan gömma sig i närstrid längre blir man inte lamslagen när man har en hård enhet i sitt bo.
Tycker denna edition känns superbalanserad.
Tycker att alla enheter har blivit användbara i spelet. Hade en bloodthirster som tappade hälften av sina wounds av pentinent engines innan dom klev ur närstriden och lät celestine avsluta jobbet. Även mina 15 seekers dog bolterdöden efter det.
När man inte kan gömma sig i närstrid längre blir man inte lamslagen när man har en hård enhet i sitt bo.
Tycker denna edition känns superbalanserad.
benmannen skrev: Vi måste hjälpa till med rebooten av 40k. Inte köra vidare i gamla hjulspår.
Så varför köra vidare i gamla hjulspår och använda komp? Varför inte lita på att folk självkompar och kör det de tycker är roliga listor och passar in i tanken med turneringen, dvs "snälla" listor i en edition det är näst intill omöjligt att ha speltestat tillräckligt för att kunna avgöra alla enheter i spelet och hur bra de faktiskt är på bordet?