the longest day!
Re: the longest day!
Visst är det hyfsat många som har dem, men de är ändå ganska jobbiga att fixa för dem som inte har. Fast hellre RR än penals, de passar min armé bättre utseendemässigt.
Annars säger Rapp mycket klokt.
Annars säger Rapp mycket klokt.
-
Silversixx
Utan att påstå veta vad Oskar har tänkt, men jag har tror det handlar om att spela nåt ballt och mongo.
Det är lite därför listan ser ut som den gör.
Det är lite därför listan ser ut som den gör.
Det känns som att han försöker göra två saker. Dels en turnering där alla spelar samma lista, dels en väldigt ovanlig lista. Det är en svår kombination. Det är klurigt nog att få ihop en turnering där alla spelar samma utan att göra listan extra ovanlig.
- speedfreek
Tror man måste göra avkall på lite mongo för att få tillräckligt med spelare.
Men tror det mongo som kommer vara kvar kommer vara både penal legion och ryttare.
Men tror det mongo som kommer vara kvar kommer vara både penal legion och ryttare.
Båda är bra enheter, så det borde inte vara omöjligt att få folk att måla upp.speedfreek skrev:Tror man måste göra avkall på lite mongo för att få tillräckligt med spelare.
Då är ju allt avvikande kvar, resten är bara vanliga IG med färre stridsvagnar. Så var menar du att det görs avkall?speedfreek skrev:Tror man måste göra avkall på lite mongo för att få tillräckligt med spelare.
Men viktigast är nog att man spikar listan och datumet i god tid (=typ nu om det ska vara september) så att man kan bestämma sig för om det är rimligt.
Trodde tankschock var deras countercharge.
- speedfreek
Vet inte säkert, men tror det finns en tanke med att det ska vara "realistiska" vapen, därav inga extra energivapen och mycket GL för att det är ett kul och flexibelt vapen, i synnerhet i en strid mellan IG-infanterister.
Det avvikande då är ju att de flesta inte har så mycket av just GL i sina befintliga listor.
Om man skulle göra avkall på de något udda vapenvalen så borde de flesta IG-spelare ha i stort sett allt utom just RR och penals och ev någon sentinel och många har säkert en del av detta också.
Och 15-20 gubbar är definitivt genomförbart och förhoppningsvis inte så "dåligt" att man aldrig vill använda dem igen.
Det avvikande då är ju att de flesta inte har så mycket av just GL i sina befintliga listor.
Om man skulle göra avkall på de något udda vapenvalen så borde de flesta IG-spelare ha i stort sett allt utom just RR och penals och ev någon sentinel och många har säkert en del av detta också.
Och 15-20 gubbar är definitivt genomförbart och förhoppningsvis inte så "dåligt" att man aldrig vill använda dem igen.
Jag gillar temat med "riktiga" armévapen som är vanliga enligt fluffet så behåll hellre dem. Vapenval handlar också bara om några extra figurer som är lätta att fixa, RR och penalister måste konverteras för att passa i de flesta arméer, de finns ju inte ens till Cadians. Så även om det inte är så många figurer blir det ganska mycket jobb.
-
bildsköne bengtsson
nya listan ser ut så här
company command squad, 2st GL, 1st HF, P-fist, 2st body guards, 1st chimera m autocannon
infantry platoon:
comand squad 1st GL
squad1, GL1st
squad2, GL och HB
squad3, GL och ML
heavy squad, 3st AC
special squad, demo charge,1st GL, 1st flamer
veteran squad, 2st GL, 1st flamer, 6st hagelbrakare, PW, las pistol
penal legion squad
rough riders 5st
scout sentinel 2st, multi laser
armoured sentinel 2st m AC
skulle det kännas bättre om jag la det i mitten på oktober istället kanske?
jag editerade lite. Pärs förslag om en flamer i veteranenheten är vettig.
company command squad, 2st GL, 1st HF, P-fist, 2st body guards, 1st chimera m autocannon
infantry platoon:
comand squad 1st GL
squad1, GL1st
squad2, GL och HB
squad3, GL och ML
heavy squad, 3st AC
special squad, demo charge,1st GL, 1st flamer
veteran squad, 2st GL, 1st flamer, 6st hagelbrakare, PW, las pistol
penal legion squad
rough riders 5st
scout sentinel 2st, multi laser
armoured sentinel 2st m AC
skulle det kännas bättre om jag la det i mitten på oktober istället kanske?
jag editerade lite. Pärs förslag om en flamer i veteranenheten är vettig.
Senast redigerad av 1 bildsköne bengtsson, redigerad totalt 14 gånger.
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.