- Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni - Tack för i år!

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Mortarion

Re: - Gentlemen's Achievements II - 8-9 juni

Inlägg av Mortarion »

Seth skrev:1750 poäng, 5 matcher med 3h (ev 2:45, ej spikat) speltid.

Bra förslag! ...även om Seths achievement är ruskigt svårt att få till :shock:
OK.

Man skulle nog kunna dra ner Seths achievement till fyra eller till och med tre modeller. Särskilt med tanke på att Seth är så otroligt usel speltekniskt, så han lär inte lyckas med något annat.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

för Templars:

internship program: lika mycket neophytes som initiates i troop-enheterna
Witchsmeller Pursuivant: döda en psyker i en challenge
anger management issues: spring ifrån ett objektiv genom att klara ett righteous zeal-test.
"first, shalt thou take out the holy pin...": döda tre modeller/en vehicle med the holy orb of antioch. (i samma match)
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Bra förslag från alla. Skriv gärna något även om ni inte spelar ett codex själva eller ens kan vara med på turneringen.
Alla förslag är införda längs ner i achievementlistan, finjusteringar och gallringar kan man göra eftersom.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Dark eldar
Winners do not use drugs!: Spela helt utan modeller med combat drugs.
The dope show: Alla icke-fordon i armén har combat drugs.
Intenuddamark: Deploya enbart modeller med flygbaser i varje match. Modeller ombord på transporter på flygpinnar är OK.
(Kanske att man kan lägga till scourges, eftersom de egentligen flyger. Sen kanske den är lite väl enkel att klara...)

Målning/konvertering
Frankenstein: Ha med en modell byggd av delar från minst sex olika boxar.

Sen tycker jag nog inte att varken flyglistor (Airfarce) eller Draigowing (The few, the proud) behöver ha egna achievements, eftersom de är riktigt tråkiga listor. Speciellt flyglistor.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Mortarion skrev: Sen tycker jag nog inte att varken flyglistor (Airfarce) eller Draigowing (The few, the proud) behöver ha egna achievements, eftersom de är riktigt tråkiga listor. Speciellt flyglistor.
"Tråkiga" är vääääldigt subjektivt. Tycker du att de är tråkiga för att de är för bra, för kassa eller spelar du mot dem så ofta att du vill se annat? Din åsikt är inte fel, men de som väljer att ta med sig en sådan lista håller säkert inte med dig.

På GA behöver du inte tänka på rankingen eller kompen så ta med det du tycker är roligt, det du vill spela. Vi matchar dig så gott det går men även ojämna matcher kan vara hur roliga som helst med rätt sinnesstämning. :D Speciellt i det format vi kör på GA då det alltid finns meta-mål att jaga!

Till "airfacre" tror jag dock att man ska göra tillägget; (utan att inkludera en coms relay) då det gör väldigt stor skillnad i spelbarhet. Sen finns det som du säkert har sett ett gäng anti-flyer achievements. ;)

"The few, the proud" kan tas av fler än GK men kanske bör man öka antalet något så att den blir lite lättare för fler codex. Vad tror ni om 20 modeller som gräns?

Är det någon som har förslag på achievements för Tau? Vinna en närstrid eller göra en sweeping advance känns som bra kandidater.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Att med en enhet döda två av 13+ fordon i samma runda?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Seth skrev:
Mortarion skrev: Sen tycker jag nog inte att varken flyglistor (Airfarce) eller Draigowing (The few, the proud) behöver ha egna achievements, eftersom de är riktigt tråkiga listor. Speciellt flyglistor.
"Tråkiga" är vääääldigt subjektivt. Tycker du att de är tråkiga för att de är för bra, för kassa eller spelar du mot dem så ofta att du vill se annat? Din åsikt är inte fel, men de som väljer att ta med sig en sådan lista håller säkert inte med dig.

På GA behöver du inte tänka på rankingen eller kompen så ta med det du tycker är roligt, det du vill spela. Vi matchar dig så gott det går men även ojämna matcher kan vara hur roliga som helst med rätt sinnesstämning. :D Speciellt i det format vi kör på GA då det alltid finns meta-mål att jaga!

Till "airfacre" tror jag dock att man ska göra tillägget; (utan att inkludera en coms relay) då det gör väldigt stor skillnad i spelbarhet. Sen finns det som du säkert har sett ett gäng anti-flyer achievements. ;)

"The few, the proud" kan tas av fler än GK men kanske bör man öka antalet något så att den blir lite lättare för fler codex. Vad tror ni om 20 modeller som gräns?
Flyglistor blir tråkiga för att om du inte har byggt listan specifikt för att slå ut flygare (vilket många codexar över huvud taget inte kan) så är det inte så mycket du kan göra mot den. Matchen blir väldigt ensidig. Jag skiter i ranking, men jag vill gärna ha en match där båda spelarna är involverade.

Draigowing håller jag med om är betydligt mer subjektivt. Jag tycker att de flesta listor som bygger på en hård dödsstjärna blir tråkiga eftersom det blir så mycket antingen eller.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Mortarion skrev: Flyglistor blir tråkiga för att om du inte har byggt listan specifikt för att slå ut flygare (vilket många codexar över huvud taget inte kan) så är det inte så mycket du kan göra mot den. Matchen blir väldigt ensidig. Jag skiter i ranking, men jag vill gärna ha en match där båda spelarna är involverade.
Med sex eller fler blir det också en fråga vad flyern kan göra mot dig. Det finns en gräns för hur många flygarbaser man kan få plats med på ett vettigt ställe och över 4-5 blir det lätt väldigt grötigt. Spelaren med en massa flyers riskerar även att bli wipad då det är massor med poäng i reserves bara för planen, ännu mer om de faktiskt transporterar något.

Kan även avslöjad att en del av den kommande terrängen har designats med flyers i åtanke. LoS uppåt är något man inte behövt tänka så mycket på förut, men ack så viktigt nu.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag mötte en armé med 4-5 Necronflygare i Varberg och det var fan ingen lek. De hade inte direkt svårt att navigera, någon av dem. Kan ju bero på att när de kom in så knattrade de bort en försvarlig mängd av mina gubbar...

Men eftersom hårda listor möter andra hårda listor kanske det funkar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

Precis, 4-5 billiga flyers verkar vara optimalt. 6 eller mer så börjar det slå tillbaka, speciellt om man råkar möta en pod-lista, deathwing eller garde med artelleri bara för att nämna några.

Förslag på tau achievements;

(lånat av lilleper)
Namn? - Döda två av 13+ fordon i samma runda med en enhet. (kanske minska till AV12?)

Predator - Träffa en enhet med 3 markerlights samma runda.
Multikulti - Ha 4 eller fler olika raser i din lista.
For the greater good! - Utplåna en enhet med en sweeping advance (endast Tau).

Förslag på Necron achievements;
Stop hitting yourself! - Vinn en challenge med MSS.
Death from below - Vinn en combat med en enhet flayed ones.
Whack-A-Cron - Lyckas med 5 eller fler RP slag med en enhet i samma fas

Förslag codexmarines, någon?

Skriv svar