Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2 juli

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Lictor

Re: Skyslammer - There will be blood! Turnering i 8th den 2

Inlägg av Lictor »

Ancalagon skrev:
Lictor skrev:1850, sweet! De 1650 Tyranids jag projekterat ut gick redan ned till 1350 med 8e-poäng, nu är det alltså 500 poäng till att fylla. Dags att öka tempot med målarpenseln!
Jag tycker det mesta blivit mycket dyrare, och det är lite meckigt att räkna ihop grundkostnad för modeller och dessutom lägga på poängen för equipment som modellerna har i grund. Hade varit bättre om den var inräknad i grundpriset och upgrades kostade separat istället :)
Ja, jag uppfattade det också som att det mesta skulle bli dyrare. Antar att det visar hur usla Tyraniderna var i 7e :P

Men ja, bökigt med all utrustning, särskilt som poängsidan är sist i boken mil från allt annat. Första jag gör när jag får min pappersversion är att ta en fotostatkopia på den sidan...
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Simpilicious

Inlägg av Simpilicious »

Ancalagon skrev:
Lictor skrev:1850, sweet! De 1650 Tyranids jag projekterat ut gick redan ned till 1350 med 8e-poäng, nu är det alltså 500 poäng till att fylla. Dags att öka tempot med målarpenseln!
Jag tycker det mesta blivit mycket dyrare, och det är lite meckigt att räkna ihop grundkostnad för modeller och dessutom lägga på poängen för equipment som modellerna har i grund. Hade varit bättre om den var inräknad i grundpriset och upgrades kostade separat istället :)
Problemet kommer väl fram när grundutrustningen är bättre och dyrare än grejer man kan byta för. Då borde de egentligen ha det sämsta och billigaste som grundutrustning så kan man köpa dyrare och bättre. Man kan ju också fråga sig varför en heldrake kommer med en hades autocannon i grund och inte en baleflamer?

Missionhäftet ser bra ut, bra jobbat! :) Hoppas att jag kommer få va med och spela bara...
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Användarvisningsbild
Betancore

Inlägg av Betancore »

Hej!

Jag är lite undrande till att man måste ha codex som "A real book" medans man kan en "utskriven" version av regelboken. Jag brukar köpa GW's digitala bok-versioner och de kan väl inte räknas som en "suspekt" källa?

/Jimmy

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Betancore skrev:Hej!

Jag är lite undrande till att man måste ha codex som "A real book" medans man kan en "utskriven" version av regelboken. Jag brukar köpa GW's digitala bok-versioner och de kan väl inte räknas som en "suspekt" källa?

/Jimmy
Hej,

Bra undran.

Det föll bort en del text där när jag redigerade utifrån ny info kring format etc som beskrev GWs digitala publikationer i samma stycke. Så svaret är nej, det är inte en suspekt källa. Det var lite oklart hur det skulle se ut med digitala släpp från start och därför sa vi att vi återkommer i frågan.

Kommer folk med utskrivna core-regler så ska de komma från GWs sida = osuspekt.

Digital codex=osuspekt
Utskrivna foton med fingrar i bild och ljuskällor som speglar sig i böckerna = suspekt. Och kanske framförallt potentiellt svårtolkat & virrigt.

Reglerna i sig är inte speciellt avancerade och alla har samma regler. Däremot har inte alla koll på alla codexar i detalj och eventuella frågetecken bör ju snabbt kunna rätas ut kring den egna arméns förträfflighet med en verifierad källa så man snabbt kan återgå till att döda varandra medels tärningsslag.

Är det ett önskemål att slippa fysisk index & istället ta med enbart den digitala från din sida?

Användarvisningsbild
Betancore

Inlägg av Betancore »

Nurgle skrev:
Betancore skrev:Hej!

/Jimmy
Hej,

Bra undran.

Det föll bort en del text där när jag redigerade utifrån ny info kring format etc som beskrev GWs digitala publikationer i samma stycke. Så svaret är nej, det är inte en suspekt källa. Det var lite oklart hur det skulle se ut med digitala släpp från start och därför sa vi att vi återkommer i frågan.

Kommer folk med utskrivna core-regler så ska de komma från GWs sida = osuspekt.

Digital codex=osuspekt
Utskrivna foton med fingrar i bild och ljuskällor som speglar sig i böckerna = suspekt. Och kanske framförallt potentiellt svårtolkat & virrigt.

Reglerna i sig är inte speciellt avancerade och alla har samma regler. Däremot har inte alla koll på alla codexar i detalj och eventuella frågetecken bör ju snabbt kunna rätas ut kring den egna arméns förträfflighet med en verifierad källa så man snabbt kan återgå till att döda varandra medels tärningsslag.

Är det ett önskemål att slippa fysisk index & istället ta med enbart den digitala från din sida?
Exakt!
Jag önskar köra den o-suspekta digitala versionen, den utan fingrar och blänk.

Tack för klargörandet och snabbt svar. :D

Användarvisningsbild
Simpilicious

Inlägg av Simpilicious »

Kommer ni skriva ut allas listor eller är det krav på att man själv ska ta med utskriven lista?
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Simpilicious skrev:Kommer ni skriva ut allas listor eller är det krav på att man själv ska ta med utskriven lista?
Blood for the blood god!
Selfprinted lists for the battle!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Betancore skrev:Exakt!
Jag önskar köra den o-suspekta digitala versionen, den utan fingrar och blänk.

Tack för klargörandet och snabbt svar. :D
Nemas problemas - digital originalversion av Index för dina trupper duger finfint!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

OBS! Just nu speltestas en hel del för att hitta fram till optimala former. Det innebär att det kan komma regler som berör vissa av begränsningarna av det mest bananas. Samt även terrängregler ses över. Vi återkommer så snart vi vet mer.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Efter speltest har vi uppdaterat matchtiden till tre timmar samt klargjort en del regler kring terräng, missions, objektiv etc. Se dokumentet för missions & restriktioner. Samma länk som tidigare: http://bit.ly/2qLmPcQ

Skriv svar