Ris och ros feat. upphittat

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Trulsante »

Tack alla för en makalös spelhelg med många tajta tärningsslag!

Upphittat:

En påse med FW ripperswarms
En halsduk
Ett förstaprisplakat :)
En grå tröja

Med det sagt, tack än en gång. Varsegod att skriva av er!

// Arr
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Astroth
Inlägg: 148
Blev medlem: 10 sep 2013, 14:38

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Astroth »

Hej! mina rippers. Jimmy skulle ta med dom hem för att primea dom då jag hade dåligt med tid.. detta hjälpte inte ^^ ber honom att ta kontakt med dig.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Enochia »

Första pris plakatet är nog Papa D:s, är helt säker på att han sa att han skulle vinna i år
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
TheLandoBros
Inlägg: 28
Blev medlem: 14 maj 2018, 14:00
Ort: Stockholm/Göteborg

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av TheLandoBros »

Jävligt rolig turnering, var första TTT för lag Arrowhead men vi är mycket nöjda med båda arrangemanget och alla spelare vi mötte, samtliga var supertrevliga och vi hade jävligt roligt i rummen där vi körde, ser redan fram emot nästa år :)

Enda Ris/Ros är väl att reglerna skriver rätt tydligt att WYSIWYG och målning osv är viktigt, och kan ge bonuspoäng/avdrag osv, men eftersom (verkar det som? ber om ursäkt om jag har fel här) inga poäng för detta varken delades ut eller togs bort, är det isf inte bättre att skippa detta i reglerna eftersom det mest bara resulterar i stress och onödigt modell-sågande inför turneringen? xD

Jag fick t.ex. slita rätt hårt för att ge alla mina Grey Hunters chainswords, och för att få klart en wolf guard battle leader med rätt prylar på.

Kan ifs vara bra med målningsmotivation och så men....! :D

Men annars absolut inget att klaga på, var skitkul, stort tack till arrangörer och delltagare för en riktig superhelg :) Nästa år hoppas jag komma därifrån med iaf en liten vinst på bordet, dock! xD
For the final battle. For the Wolf Time!

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av fauh »

Ros

Alltid lika kul med TTT! Ni vet nog om att det är den mest uppskattade turneringen på hela året och alla ser fram emot det hela året. Så i det kommande riset ta det med en nypa salt. Det är saker som tar turneringen från 100% grym till 110%!

Speciell shoutout till "Triangeldramat" som löste så att alla fick spela trots udda antal. Vet personligen inte hur det var att spela då vi inte hamnade.

Ris

- Dåligt med växel i kiosken vilket gjorde att det ändå blev klydd så man var tvungen att krita även om man hade fixat cash!
- Vad hände med "Bästa lagnamn"-priset? :lol:


Förbättringsförslag:

- Missions, Jag gillar att vi kör riktiga missions (och inte ITC trams) men vissa av dem är inte så jäkla roliga, "Karaktärer ska stå och tanka knappar", "1/3 i reserv" och något enskilt annat är förutom att de är obalanserade inte särskilt roliga att spela. En sak de körde med i Linköpings LTT (hädanefter Lill-TTT) var att man körde samma mission på alla bord och att lagen valde ett var, dvs Lag A valde t.ex. ett Maelstrom och Lag B valde då Eternal War. Kanske jag som är biased som lagkapten men jag tyckte att det gav en extra edge till lottningen då man kunde diskutera inte bara matchups utan kanske en mer generell "är vi bättre än dem på Killpoints" eller om man hade någon specifik matchup som kunde vara helt missionberoende så kunde man påverka lottningen utefter vad det var för missions som var valda.

shadowww
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 nov 2011, 16:58

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av shadowww »

Ros:
Ännu en riktigt trevlig TTT! Mycket bra arrangemang o lokalen är helt perfekt för turneringar.

Ris:
Missions, speciellt båda nr12 som i min mening inte hör hemma i kompetativt spel.
Fasta mission eller iaf som LTT har det hade varit bättre. 40k har tillräkligt mycket random elemnet så behövs inte mer via missions där ett felande mission kan helt lamslå din arme eller ge ens motstånd ett orimligt försprång.

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Betancore »

Ros: Organiseringen, att klaffade perfekt och det var tydligt på plats.
Ris: Målningsbedömningen var inte riktigt vad jag förväntat mig. Såg flera ofärdiga arméer och ser inga avdrag i poäng. Sedan tyckte jag nomineringen till best painted var lite konstig. Att gå runt när folk har spelat i ett par timmar, modeller är överallt och när mycket har dött är inte ett bra sätt att bedöma best painted. Ett förslag till best painted är att man nominerar sig själv till best painted under första dagen och så kan domaren utöver sin vanliga bedömningsrunda komma och titta mer noggrant på ens modeller under och efter första matchen dag 2.

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Hybris »

Brar roser, bra turnering! Tack för att ni höll i den igen!

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Jonke »

Jag tyckte arrangemanget flöt på klockrent i år. Det praktiska runt turnering (lokal, tider, schrma etc) ser jag inga brister med.

Jag gillar upplägget med kombon maelstorm+eternal war missions. Enstaka missions går att diskutera. Måste kanske inte vara 12 av varje.

Jag instämmer med flera att målningsbedömningen var bristfällig. Jag spelade mot arméer med modeller som jag bedömer som ofärdiga, svart undercoat och lite detaljer målade med en färg. Utan djupare studier hävdar jag att det ofta är senaste osten som är hafsigt målad eller bryter wysiwyg. Ni har en bra bedömningsmall, våga sätta minus på de som inte lever upp till den och premiera dem som ansträngt sig och tagit med sig en målad armé.

Användarvisningsbild
Astroth
Inlägg: 148
Blev medlem: 10 sep 2013, 14:38

Re: Ris och ros feat. upphittat

Inlägg av Astroth »

Ros: Grymt arrat, grymma lokalen (tråkigt att luften var avstängd dock) men bra plats överallt
frullen! Pers Mustache.

Ris: Håller med ovanstående. Såg oklara modeller bland "best painted" osv. Armebygget mitt begränsades av vad jag hade färdigt/hinner måla då jag inte ville ha en massa minus för laget. Då svider det extra när det inte straffas när folk hade oklara saker.

Skulle kunna lösas om motståndaren vid första matchen besiktar sin motståndares arme inför första matchen/efter den.
Gillade uppdragen, men det diskuterades om man kunde "blocka" ett mission per spelare eller något, gillar att det blir random då man annars kan bygga listan efter uppdragen om man kan se till att det är mindre chans att få uppdrag X.

Skriv svar