TTT2018-LISTOR

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

BobTheism
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 okt 2018, 13:33

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av BobTheism »

Ah, jag ser nu. Jag läste fel. Bra att nån annan har ögon!

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Newyn »

Ost, krig, död
Vilka horrors kör de med?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
Betancore
Inlägg: 129
Blev medlem: 13 jul 2016, 12:53
Ort: Stockholm

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Betancore »

- Tre listor av grabbarna från bruket saknar warlord
- Lagtröjornas nidz saknar warlord

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av thismeanswarmate »

Newyn skrev:Ost, krig, död
Vilka horrors kör de med?
Sorry alla är pinks.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av LillePer »

SW listan i skäggmaffian har glömt skriva att den spelar en sådandär Battalion.

bildsköne bengtsson
Inlägg: 173
Blev medlem: 09 okt 2008, 13:49

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av bildsköne bengtsson »

Rätt mycket trökiga sopplistor.... vore det inte rimligt att när det är lagturnering så kan man bara bygga sin armé från en codex? Man kan ju typ nästan fylla ett lag med samma lista fast bara kalla den för olika saker....
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Enochia »

Whiteouts Astra har betalat konstigt för sin shadow sword, 4x twin hb finns väl inte som val, utan man kan ha 2x twin hb med 2x lascannons
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av DarkMessiah »

Enochia skrev:Whiteouts Astra har betalat konstigt för sin shadow sword, 4x twin hb finns väl inte som val, utan man kan ha 2x twin hb med 2x lascannons
Man kan välja 2 eller 4 sponsons, och varje sponson har 1 lascannon OCH antingen Twin HB eller Twin HF, tolkar jag det som iaf.

"This model may take either two sponsons, or four sponsons; each sponson is equipped with a lascannon and either a twin heavy bolter or twin heavy flamer."

Däremot får jag kostnaden till 542p och inte 464 som dom fått det till, om dom nu ska ha 4 twin HB sponsons.

390 Shadowsword
80 4x lascannons á 20p
56 4x Twin Heavy Bolter á 14p
14 1x Twin Heavy bolter (grundutrustningen)
2 Stormbolter

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Asplund »

Kan tyvärr inte ladda upp screenshoten, men det är faqat som följande:

"Q: The Classic Shadowsword model from Forge World has two side sponsons, each with twin heavy bolters, but without lascannons - is there a datasheet I should use for this unit?
A: Use the Shadowsword datasheet from Codex: Astra Militarum. Replace the unit's option for two or four sponsons, each with a lascannon and twin heavy bolter or twin heavy flamer, with 'two sponsons, each with a twin heavy bolter'."

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Neth_Oni »

är inte det rent tekniskt forgeworld då? Jag klagar dock inte på färre lascannons att möta men tror att på ett event som inte tllåter forgeworld så lär du nog spela med profilen och de options som finns i codexen

Skriv svar