TTT 2018

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TTT 2018

Inlägg av Hylander »

thismeanswarmate skrev:Får två spelare använda samma datasheet om de finns i två olika codexar?
Ja det tror jag, Tänker du på demonprinsar tex?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: TTT 2018

Inlägg av thismeanswarmate »

Hylander skrev:
thismeanswarmate skrev:Får två spelare använda samma datasheet om de finns i två olika codexar?
Ja det tror jag, Tänker du på demonprinsar tex?
Demonprinsar är ju olika dataslates. Jag tänker på Horrors, Flamers och Screamers, som finns både i Codex Daemons och Thousand Sons.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TTT 2018

Inlägg av Hylander »

thismeanswarmate skrev:
Hylander skrev:
thismeanswarmate skrev:Får två spelare använda samma datasheet om de finns i två olika codexar?
Ja det tror jag, Tänker du på demonprinsar tex?
Demonprinsar är ju olika dataslates. Jag tänker på Horrors, Flamers och Screamers, som finns både i Codex Daemons och Thousand Sons.
Tja en rhino från SW och SM version är ju samma så det borde det väl...?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: TTT 2018

Inlägg av thismeanswarmate »

Hylander skrev:Tja en rhino från SW och SM version är ju samma så det borde det väl...?

Ok, tack!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

TTT 2018

Inlägg av Jonke »

Ska reliker skrivas ut på listan?

Användarvisningsbild
Betrayer
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 mar 2010, 16:21

Re: TTT 2018

Inlägg av Betrayer »

Tjena!

Vårt lag söker en till spelare då vi fått ett återbud efter att vi anmält. Finns det några lokala förmågor runt Varberg som gärna vill spela på TTT, men saknar lag?

Listorna vi kör är Astra Militarum, Chaos Daemons, Chaos Marines och Renegade Knights.

Tipsa gärna om ni känner någon som kan vara intresserad!

Mvh,
David

Niklas malmborg
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 sep 2017, 20:47

Re: TTT 2018

Inlägg av Niklas malmborg »

I uppdragen ges VP likt det gamla 20-0 systemet och det kommer krävas 8VP eller mer i differns för att vinna matchen och erhålla 2 matchpoäng i slutresultat. Om differensen är lägre är det draw och båda spelarna erhåller 1 matchpoäng vardera.
kan någon påminna mig exakt hur det gamla 20-0 systemet var?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TTT 2018

Inlägg av Hylander »

Niklas malmborg skrev:
I uppdragen ges VP likt det gamla 20-0 systemet och det kommer krävas 8VP eller mer i differns för att vinna matchen och erhålla 2 matchpoäng i slutresultat. Om differensen är lägre är det draw och båda spelarna erhåller 1 matchpoäng vardera.
kan någon påminna mig exakt hur det gamla 20-0 systemet var?
Det tar vi på plats. Kom och fråga eller så drar vi det med kaptenerna vid uppropet.

/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TTT 2018

Inlägg av Hylander »

Idag är det den 18e....

* 18/10 Listorna skall vara inskickade. Varje dags försening ger -1p på slutresultatet.

* 18/10 Betalningarna skall vara inne. Förseningsavgift på 200:-
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Betrayer
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 mar 2010, 16:21

Re: TTT 2018

Inlägg av Betrayer »

Hylander skrev:Idag är det den 18e....

* 18/10 Listorna skall vara inskickade. Varje dags försening ger -1p på slutresultatet.

* 18/10 Betalningarna skall vara inne. Förseningsavgift på 200:-
Hur fungerar betalningen när man ligger med som reservlag? Har vi dispans på den tills dess att vi vet om vi får plats att vara med, eller ska vi betala som vanligt och få tillbaks utifall det blir för många lag?

Skriv svar