Listor TTT

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Listor TTT

Inlägg av Apocswe »

Horde skrev:Vad jag vet så har Battalion detachment 0 - 6 Elite choices, så det skall väl vara lugnt eller?

Brigade har det. Battalion har upp till 3 vill jag minnas

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Listor TTT

Inlägg av fauh »

Apocswe skrev:
Horde skrev:Vad jag vet så har Battalion detachment 0 - 6 Elite choices, så det skall väl vara lugnt eller?

Brigade har det. Battalion har upp till 3 vill jag minnas

Brigade är 3-8. Batallion är 0-6

Sjukt konstigt men så är det :)

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Listor TTT

Inlägg av Apocswe »

fauh skrev:
Apocswe skrev:
Horde skrev:Vad jag vet så har Battalion detachment 0 - 6 Elite choices, så det skall väl vara lugnt eller?

Brigade har det. Battalion har upp till 3 vill jag minnas

Brigade är 3-8. Batallion är 0-6

Sjukt konstigt men så är det :)
Japp, du har rätt :shock:

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Listor TTT

Inlägg av Kangee »

Det visade sig att jag lyckades missa i Copy Pastan så Astra listan med ID22 så ska tempestus command squaden ha 4 meltor och inga plasmor, och för att matcha det i poäng så ska båda conscript enheterna vara 20 man.

Går det att ändra så här eller ska jag skicka in den rätta listan i sin helhet?

bigboi
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 maj 2010, 08:39

Re: Listor TTT

Inlägg av bigboi »

Jag PM:ade MC en korrigerad lista för ID 32 för att rätta till bommen med max antal fordon/monster. Hittade ingen info om hur arrangörerna vill ha in korrigeringar så ni får säga till om vill ha det på något annat vis.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Listor TTT

Inlägg av Serpent »

Följande Necronlistor har inget Warlord Trait:
ID 8
ID 16 (Warlord ej utskriven heller)
ID 23
ID 36 (inga poäng utskrivna, däremot tre utropstecken efter Monoliten)
ID 64
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Listor TTT

Inlägg av refabricated »

Attt man inte skrivit ut WL-trait är inte fel i sig. Det kan ju bara betyda att man vill rulla.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Listor TTT

Inlägg av Serpent »

refabricated skrev:Attt man inte skrivit ut WL-trait är inte fel i sig. Det kan ju bara betyda att man vill rulla.
Jag har varit gymnasielärare, här förutsätts fan ingenting. Folk är världsmästare på att missa eller feltolka info...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Listor TTT

Inlägg av Enochia »

Marines ID 5 är ju uppenbarliga white scars
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Listor TTT

Inlägg av Serpent »

Ingen av DA-listorna har listat Warlord Trait och ID 76 har inte listat Powers för sin Librarian.

SW-listorna ID 15 och ID 75 har inte listat Warlord, de varglistor som har det har inte angett vilket Trait de tänker använda...

Orker:
ID 37 listar inte utrustning för sina enheter med Boyz. Weirdboy har Smite två gånger.

ID 47 listar inte Warlord.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar