Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Flygmaskin »

Neth_Oni skrev:Fast om det skulle behövas så skulle man ju heller inte kunna spela Ultramarines, White scars, World Eaters osv. De är ju också Hereticus Astartes så ser inte varför det inte skulle gå att spela dem. Men gör du det så kan du inte också ha t.ex. en Night Lords armé i samma lag
Absolut förstår jag att man inte kan ha en till csm.
Men som det är formulerat nu så känns det faktiskt som att det inte går att spela några chapters/legions förutom deathguard som faktiskt står listat som ”legal keyword”.

Vill mest veta vad som gäller. Börjar bli tight med målning annars.
Människomat, till exempel spannmål.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Neth_Oni »

Ok, jag förstår hur du tänker. Men tror du tänker för mycket på det. De har valt att formulera som de gjort bara för att inte kunna blanda säg AM och SM i samma armé osv. Dvs. De har tagit bort de stora Keywords som Imperium och Chaos. Men så klart kan jag ha fel och tanken är att man ska spela utan Legions/Chapters men det skulle isf behöva förtydligas av arr för jag ser då inga indikationer på att det skulle vara så

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Flygmaskin »

Neth_Oni skrev:Ok, jag förstår hur du tänker. Men tror du tänker för mycket på det. De har valt att formulera som de gjort bara för att inte kunna blanda säg AM och SM i samma armé osv. Dvs. De har tagit bort de stora Keywords som Imperium och Chaos. Men så klart kan jag ha fel och tanken är att man ska spela utan Legions/Chapters men det skulle isf behöva förtydligas av arr för jag ser då inga indikationer på att det skulle vara så
Förstår syftet och hoppas du har rätt, men det skulle vara gött om någon ARR kunde förtydliga lite.
Människomat, till exempel spannmål.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av fauh »

Flygmaskin skrev:Keyword 1k sons finns inte och då kan man inte köra ett 1k detatchment vilket innebär att Rubrics blir Elite i en csm-lista istället för troops i 1k sons. :/
Men de finns väl med som Hereticus Astartes?

Läs detta förtydligandet: (Se det som att endast Adeptus Astartes har Faction Keyword Adeptus Astartes så man kan till exempel inte kombinera SW och BA i samma lista även om de egentligen har keyword AA.)

Du har Chaos - Hereticus Astartes - Thousand Sons

Det som är menat med de de skrev är att man bara får ha EN <Hereticus Astartes> - <Whatever Legion/Warband You want> per lag och inte att du kan ha 4 olika Hereticus Astartes och lite olika legioner.

Det betyder ju dock också att du blir låst till enbart <Hereticus Astartes><Thousand Sons> för ALLA dina enheter (och allt vad det innebär).

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Allain »

Hur ser ni på mix av index- och codex-units? T.ex. om jag vill ta en dreadnought med autocannons, får jag det genom att använda dataslaten i indexen (såsom GW har sagt att man kan göra på Warhammer Community) eller är det bara codexen som gäller?
Mikael Ek

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av DHettNeck »

Allain skrev:Hur ser ni på mix av index- och codex-units? T.ex. om jag vill ta en dreadnought med autocannons, får jag det genom att använda dataslaten i indexen (såsom GW har sagt att man kan göra på Warhammer Community) eller är det bara codexen som gäller?
För mer info, se min regelfråga:

http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =4&t=17611
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Nora »

Hylander skrev:
Har jag förstått det rätt att fordon som kan köpa fler fordon i en squadron inte får göra det? Tex du kan bara köpa en Leman Russ?
Ja om de senare blir separata enheter, så som leman russ eller basilisker.
Om det gäller fordon som beter sig som en enhet även efter köpet, som t.ex. Castellan robots så får flera ingå i enheten.

De räknas dock fortfarande som separata fordon för begränsningarna på antalet fordon.
Codex som släpps efter Adeptus Mechanicus är inte tillåtna[/quote]

Antar att detta gäller även andra enheter som inte är fordon och som splittar? Exemlevis Ork BIG GUNZ.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Mortarion »

Nora skrev:
Hylander skrev:
Har jag förstått det rätt att fordon som kan köpa fler fordon i en squadron inte får göra det? Tex du kan bara köpa en Leman Russ?
Ja om de senare blir separata enheter, så som leman russ eller basilisker.
Om det gäller fordon som beter sig som en enhet även efter köpet, som t.ex. Castellan robots så får flera ingå i enheten.

De räknas dock fortfarande som separata fordon för begränsningarna på antalet fordon.
Antar att detta gäller även andra enheter som inte är fordon och som splittar? Exemlevis Ork BIG GUNZ.
Ork big gunz är fordon.

pebos
Inlägg: 142
Blev medlem: 02 sep 2009, 12:04

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av pebos »

De räknas dock fortfarande som separata fordon för begränsningarna på antalet fordon.
[/quote]
Antar att detta gäller även andra enheter som inte är fordon och som splittar? Exemlevis Ork BIG GUNZ.[/quote]
Ork big gunz är fordon.[/quote]


Följdfråga...

Är Thunderfirecannons fordon?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av LillePer »

Läs under deras keywords. Står vehicle där?
(Inte ett försök att vara dryg, har ingen codex tillgänglig)

Skriv svar