Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Spell Familiar »

Trulsante skrev:Ja det är intended, LoW är förbjudna.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Skulle precis vara osnuten och skriva att ni glömt Questor Traitoris...

OBLIGATORISKT CSM-GNÄLL:
Men så inga codex-strategems? Känns inte som en helt onödig restriktion men kopplat till hur 7e gick till lite orättvist. Vi rebeller kämpade fan igenom huvuddelen av en hel edition med en codex som var en edition gammal. Nids, Crons och orcs led också länge. Men nu när det drabbar eldar, tau och imperiet (men inte hela) är det fy-fy.
Buu, Buu I say.

(Så nu har jag fått gnälla och alla har läst, nu är balansen återställd och jag och mitt lag kommer för pallplats)
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Hylander »

Men en relik får du väl? samt dina WL traits... så illa är det ju inte ...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Simmarkroppen
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 maj 2010, 10:21

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Simmarkroppen »

Hylander skrev:
Simmarkroppen skrev:Så som space marine spelare måste jag köpa primaris?

Eller kommer ni släppa lite på wysiwyg pga Highlander?
Vi är sponsrade av GW... 8-)

Edit: Lite allvar kanske. Nej vi kommer inte släppa på WYSIWYG.
Insåg själv att jag kan spela med ett patrol-detachment för att komma runt det. Dvs en tactical och en scoutsquad... Men det känns inte rätt :-(

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament

Inlägg av Jonke »

Räknas avataren som named character? Den är ihopklumpad med övriga named i poänglistan i indexet men den har ju aldrig setts som det tidigare.

Azzazzin89
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 okt 2015, 15:05

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Azzazzin89 »

Hur gör jag om jag vill bygga en lista med Adeptus Custodes verkar som att de bli bannade by default med detta upplägg.

Är Astra telepathica tillåtet som faction dvs sisters of silence och adeptus Astra telepathica?

Alpharius
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 okt 2009, 14:15

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Alpharius »

INDEX CHAOS
Heretic Astartes (Kan istället ta den nya Nurgle boken om så önskas)
Daemon
Can my team choose: 1 Heretic astartes army + 1 Daemon army + 1 New nurgle dex army?

Or: 1 Daemon army and either Heretic astartes or New nurgle?

Niklas malmborg
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 sep 2017, 20:47

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Niklas malmborg »

Hm jag kan inte ens komma upp i 1500p Astra Militarum med dessa restriktioner, om jag tar de dyraste vehicles jag kan och så mycket uppgrades som möjligt så fastnar jag på ca 1350 sen slår jag i max på antingen vehicles eller modeller och kan inte ta fler av de slots som skulle kunna fylla då jag inte har ogryns eller tempestus

Och jag har totalt 7500p värt av modeller men AM har så sjukt många olika units att det gör highlander väldigt besvärligt

Och då har jag inte ens försökt göra en kompetativ lista utan bara en laglig
Medan min kompetativa Night lords lista behövde jag inte ens modifiera för att få laglig.. Men den är inte helt byggd och målad så kan inte ta den

Alpharius
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 okt 2009, 14:15

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Alpharius »

How is the keyword restrictions supposed to work:

RAW on page 1:

You can only have 1 army from:

INDEX IMPERIUM 1
Adeptus Astartes (Egna boken skall användas)
Space Wolves
Blood Angels
Dark Angels
Grey Knights (Egna boken skall användas)
Death Watch

But you could have 4 armies out of this list:

INDEX XENOS 2
Asuruyani
Drukhari
Harlequins
Necrons

Due to the restriction of "Ett faction keyword får bara finnas med i laget en gång."

Is this how it's supposed to work? So even if Codex marines and Grey knights each have their own codex, you can't have both on the same team, as they both have the adeptus astartes keyword?

Also, maybe transports could be amended to up to 2, if your army only has 1 option, or that you can take 1 double up of any one transport e.g. 2 Rhinos?
Senast redigerad av 1 Alpharius, redigerad totalt 16 gånger.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av fauh »

Niklas malmborg skrev:Hm jag kan inte ens komma upp i 1500p Astra Militarum med dessa restriktioner, om jag tar de dyraste vehicles jag kan och så mycket uppgrades som möjligt så fastnar jag på ca 1350 sen slår jag i max på antingen vehicles eller modeller och kan inte ta fler av de slots som skulle kunna fylla då jag inte har ogryns eller tempestus

Och jag har totalt 7500p värt av modeller men AM har så sjukt många olika units att det gör highlander väldigt besvärligt

Och då har jag inte ens försökt göra en kompetativ lista utan bara en laglig
Medan min kompetativa Night lords lista behövde jag inte ens modifiera för att få laglig.. Men den är inte helt byggd och målad så kan inte ta den
Fråga efter hjälp på forumet. Jag tror du ska kunna bygga något! Kanske får frångå batallion men det ska nog gå :)

Alpharius
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 okt 2009, 14:15

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Alpharius »

I was wondering about the intension of the team restriction on keywords.

Is it simply to limit a team to choose four different of the listed keywords to make a list with or do we have to account for shared keywords among the factions? All marines share the adeptus astartes keyword. Would limit a team to only one marines list.

A lot of the units in the heretic astartes have the daemon keyword. Does the inclusion of those units prohibit another player on the same team from fielding a daemon army?

That goes for the tyranid keyword as well.

Skriv svar