Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

mtz
Inlägg: 250
Blev medlem: 08 dec 2008, 16:54
Ort: Varberg

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av mtz »

Jupp tfc är fordon

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Nora »

Aha, det hade jag inte ens noterat.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Michael Carl »

Hur fungera Highlander ihop med begränsningar på Faction Keywords? Räkna jag med enheter jag få aldrig ta p.g.a Faction Keyword begränsningar, eller räkna jag inte med enheter jag få aldrig ta?

t.ex. Om jag spela med Codex Deathguard jag få bara använder enheter med Deathguard Faction Keyword. dvs. ingen Nurgle Daemoner. När det gäller Troops ska jag räkna med Plaguebearers och Nurglings inom Highlander och därför kan alltid ta max 1 enhet Cultists, Poxwalkers och Plaguemarines i min armén? Eller räkna jag inte med Plaguebearers/Nurglings p.g.a. jag få inte använda Daemoner alls. Då om jag ta 1 Cultist, 1 Poxwalker, 1 Plaguemarine enhet, jag får börja om igen på gruppen enligt Highlander regeln.
Om du pga keyword begränsningar inte kan ta en enhet, så räknas inte de med utan du kan börja om.
Neth_Oni skrev:Adeptus mechanicus var sista codexen som kommer tillåtas va? Eller kommer nya Astra också bli med?
Astra är inte tillåten.
refabricated skrev:Om man väljer att spela en av de nya codexarna, jag är med på att man inte kommer få ta stratagems från dem eftersom andra utan fräsiga böcker inte har nya stratagems.

Men kommer man få ta warlordtraits? Ni skriver inget om det men det ger ju vissa fördelar att ha mer att välja mellan och en del strikt bättre val.

Blocker ni dessa nya warlordtraits på samma sätt?
Warlord Traits är ok från nya codex
fauh skrev:
Flygmaskin skrev:Keyword 1k sons finns inte och då kan man inte köra ett 1k detatchment vilket innebär att Rubrics blir Elite i en csm-lista istället för troops i 1k sons. :/
Men de finns väl med som Hereticus Astartes?

Läs detta förtydligandet: (Se det som att endast Adeptus Astartes har Faction Keyword Adeptus Astartes så man kan till exempel inte kombinera SW och BA i samma lista även om de egentligen har keyword AA.)

Du har Chaos - Hereticus Astartes - Thousand Sons

Det som är menat med de de skrev är att man bara får ha EN <Hereticus Astartes> - <Whatever Legion/Warband You want> per lag och inte att du kan ha 4 olika Hereticus Astartes och lite olika legioner.

Det betyder ju dock också att du blir låst till enbart <Hereticus Astartes><Thousand Sons> för ALLA dina enheter (och allt vad det innebär).
Detta är en korrekt tolkning.
max_elmgren skrev:När man menar att dedicated transports inkluderas i Highlander 1. Betyder det att man med t.ex space marines kan ta 1 land raider 1 razorback 1 rhino och en land speeder storm så länge man har minst fyra andra enheter i armén? Eller ska de räknas som det choice som de tillhör i codexen? T.ex fast eller heavy. Men land speeder storm finns endast som dedicated transport.
Neth_Oni skrev:Rhinos, Razorbacks, Drop pods och Storms är dedicated transports så du kan alltså ta max en av varje (och bara så många som antalet andra enheter totalt) men land raider är heavy så om man nu hypotetiskt skulle fylla ut alla andra heavy choices så kan man ta en till land raider.
Allain skrev:Hur ser ni på mix av index- och codex-units? T.ex. om jag vill ta en dreadnought med autocannons, får jag det genom att använda dataslaten i indexen (såsom GW har sagt att man kan göra på Warhammer Community) eller är det bara codexen som gäller?
Använd codexen, men köp vapnen och dess poäng från indexen

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av max_elmgren »

Nu ska det bannemej göras glasklart.
jag kan med en Space Marine lista ha som mest.
i en batallion säg.

TRANSPORTS (max same number as other units in army)
En razorback
En land speeder storm
En rhino
En drop pod

FLYERS (max 2 flyers)
En Storm Raven
En Storm Talon
En Stormhawk (om jag hade fler flyer slots i detachmentet)

Det enda jag inte kan enligt highlander (1) är att ta två utav någon av ovanstående?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av LillePer »

Repulsor är också transport.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Nora »

Hej
Ang. FACTION KEYWORDS <MARK OF CHAOS> som ersätts med exempelvis Nurgle; kan spelare 1 spela CSM med enheter som har FK Nurgle och spelare 2 spela med Demoner som har FK Nurgle?

Skriv svar