Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Mortarion »

LillePer skrev:Jag rätt säker på att du har två val: Antingen anger du allt du vill välja på armélistan, eller så slumpar du spells/traits osv varje match.

Arrangörer får gärna bekräfta.
Va? Var hittar du det? :?

Och om det är så, vad gäller det? Gäller det t.ex. Combat drugs för DE?

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av fauh »

LillePer skrev:Jag rätt säker på att du har två val: Antingen anger du allt du vill välja på armélistan, eller så slumpar du spells/traits osv varje match.

Arrangörer får gärna bekräfta.
Numera så väljer man väl inför varje slag enligt regelboken så det är väl så det ska spelas om inget annat anges?

Hogglas
Inlägg: 81
Blev medlem: 21 okt 2016, 18:08

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Hogglas »

För uppdragen inför endagarsturneringen valdes warlord trait och spells innan turneringen och var sen låsta för alla matcher. Anges inget annat är det välj rimligen samma för TTT

http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... s&aT_id=69

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Mortarion »

Hogglas skrev:För uppdragen inför endagarsturneringen valdes warlord trait och spells innan turneringen och var sen låsta för alla matcher. Anges inget annat är det välj rimligen samma för TTT

http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... s&aT_id=69
Det låter i och för sig rimligt. Å andra sidan har det inte sagts något om att det gäller på TTT, och det är nu bara några timmar innan sista listinskick.
Så, ehh... :?

Det klargjorde dock att det enbart gäller Warlord traits och Psychic powers. Om det nu är samma på TTT.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av LillePer »

Jag tror det kommer ifrån att man enligt regelbok har möjligheten att slumpa ett trait eller välja "before the battle begins". Vilket rimligtvis är innan något spelrelaterat har påbörjats. Det skiljer sig från t.ex. "at the start of the first battle round".

(Tar från minnet vad som står i regelboken då jag inte har den framför mig)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Gonka Koff »

den här diskussionen såg jag inte förrens efter listinskick. Jag gissar att det är rätt många mer än jag som utgått från att man fritt väljer magi inför varje match.
Det vore trevligt med en kommentar från arr här :)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Mortarion »

LillePer skrev:Jag tror det kommer ifrån att man enligt regelbok har möjligheten att slumpa ett trait eller välja "before the battle begins". Vilket rimligtvis är innan något spelrelaterat har påbörjats. Det skiljer sig från t.ex. "at the start of the first battle round".

(Tar från minnet vad som står i regelboken då jag inte har den framför mig)
Ja, så enligt regelboken gör man valet innan varje slag. "The battle", dvs slaget. Men på endagars gjorde man väl det i armélistan?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av LillePer »

Har man inte alltid gjort så med saker som bestämts innan varje slag? Var ju inte direkt så att man bytte warlord mellan matcher i 7e. Ser inte riktigt skillnaden.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Gonka Koff »

LillePer skrev:Har man inte alltid gjort så med saker som bestämts innan varje slag? Var ju inte direkt så att man bytte warlord mellan matcher i 7e. Ser inte riktigt skillnaden.
Njae, Val av magiskolor i 6:e & 7:e skrev vi inte ner i armélistan.
Såhär står det i vår aktuella regelbok: If a psyker generates their powers before the battle, do so immediately before either player starts to deploy their army.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Info TTT - TOK Team Tournament 2017

Inlägg av Mortarion »

LillePer skrev:Har man inte alltid gjort så med saker som bestämts innan varje slag? Var ju inte direkt så att man bytte warlord mellan matcher i 7e. Ser inte riktigt skillnaden.
Tidigare slog man Warlord trait inför varje match och inte när man gjorde armélistan. Enda skillnaden i åttonde är att man enligt reglerna kan välja istället för att slå en tärning. Jag köper att arrangörerna kan säga att det ska göras i listan, men det är inte så det står i reglerna.

Skriv svar