TOKSPELEN 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av patrik thoren »

Nu har Putte läst den "nya faq´n" och Putte hade fel.....som vanligt (F_N!) . :oops:

Gör om gör rätt! ;)

Med vänlig hälsning
Putte

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av MITTZ »

Du kan få en extra kram på lördag, putte!

Roderic
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 nov 2011, 07:47

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Roderic »

Spell Familiar skrev:
Arrack skrev:
MITTZ skrev:Samma wording i BA codexen men jag fick inte ha mer än en relik ändå
Det är väl wordingen i wargear listan som är problemet. A modell May take "one" of The following. Yadayada. Men får man ta reliker från grundcodexen OCH supplementet?
I de flesta supplement står det ungefär att du får antingen ta från dessa eller codexen, har aldrig sett att du får ta från båda.
Traitor Legions får ta från både sin legions och från vanliga CSM-boken.

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av patrik thoren »

MITTZ skrev:Du kan få en extra kram på lördag, putte!
Tack broder!

Alexander_Elmgren
Inlägg: 47
Blev medlem: 18 aug 2012, 12:20

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Alexander_Elmgren »

Jag och Henrik björk dyker upp på fredagen.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Hylander »

Alexander_Elmgren skrev:Jag och Henrik björk dyker upp på fredagen.
OK

Skåningar är på plats att sova de kan öppna för er. Hoppas inte ni dyker i mitt i natten bara.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Drejan
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 aug 2014, 00:25

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Drejan »

fauh skrev:
Drejan skrev:Ett litet fel i Alexander Elmgrens lista; man måste ha 10 tacticals för att ha både ett heavy och ett special weapon. Sen är kompen för plasmagun inte betald.
Kan han ju lösa snabbt genom att byta plasmapickan mot en extra marräng
Ja det är en bra lösning

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av fauh »

Hej. Då det inte kommit upp en ris / ros tråd än så tänkte jag att jag tar det här.

Ros:
Alltid lika trevligt arr och bra missions och terräng och mattor överallt! Dessutom Nice att ni är flexibla och ändrar i schemat osv. Alltid lika Nice att åka på turnering i Varberg :wub:

Ris: vad fan hände med målningspoäng och best painted? Jag såg förvisso ingen armé som inte var målad till acceptabel standard men jag tycker att best painted och målningspoäng är något som ger väldigt mycket. Att ha en målningspoäng del gör att man lägger lite mer krut på hobby delen och det är fan nice.

Tycker dessutom att man hade kunnat ändra lite på missionet där man ska åka av så att man inte kan göra det runda ett (innan motståndaren har haft en chans att reagera ) eller direkt ifrån reserver. Det är inte super interaktivt - skulle även kunna vara "stå på knappar i slutet".

Sen matchup plugget, denna eviga tvist. 4-1 kontra 3-2 eller 1-3-1. Jag tycker personligen 4-1 är lite väl länge när varje match är 3h lång. Då förespråkar jag 3-2 eller 1-3-1 eller att man har kortare matchtid. Men om detta kommer ju folk aldrig vara överens så jag vettefan.

VI SES TILL PÅSK GÖÖBBAR

Land_Raider
Inlägg: 493
Blev medlem: 15 okt 2008, 07:07
Ort: Malmö

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Land_Raider »

Har ni rapporterat in till rankingen? :L
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Hylander »

Land_Raider skrev:Har ni rapporterat in till rankingen? :L
Skall sparka på MC han brukar sköta sådant ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar