Önskemål till kommande turneringar

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av leidstedt »

Michael Carl skrev:Det låter som ett vettigt förslag som vi skall försöka ta till oss.
Det är nog inte bara TOK som ska ta till sig.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av Hylander »

Brukade skriva ett exempel i slutet på tidigare turneringar

exempel

men jag slutade med det då folk helt enkelt int eändrade sitt sätt att skriva. Straff å annat tenderar inte att funka och det blir lessna miner men tyvärr funkade int eatt leda med gott exempel heller så jag står mig slätt här.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:Brukade skriva ett exempel i slutet på tidigare turneringar

exempel

men jag slutade med det då folk helt enkelt int eändrade sitt sätt att skriva. Straff å annat tenderar inte att funka och det blir lessna miner men tyvärr funkade int eatt leda med gott exempel heller så jag står mig slätt här.
Du har ju barn?
Diciplinera mera!

Det skulle säkert hjälpa att skriva:
"Listor skall skickas in i detta format: [Mall] & [Fil-format]"
Sedan skickar ni helt enkelt allt i retur som inte godtyckligt uppfyller detta. Kommer bli mkt retur första turneringen, mindre nästa osv.

Om det känns som jobb ni inte önskar er, hur kan jag då hjälpa till för att göra mitt liv lite lättare när det kommer till att läsa arme-listor?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev: Om det känns som jobb ni inte önskar er, hur kan jag då hjälpa till för att göra mitt liv lite lättare när det kommer till att läsa arme-listor?
Tja vi får ju in alla listor digitalt så du kan ju kanske får tillgång där och sköta returerna. Hade varit najs med lite sådan hjälp. Vi kan väl kanske titta på det till Tok spelen?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:
refabricated skrev: Om det känns som jobb ni inte önskar er, hur kan jag då hjälpa till för att göra mitt liv lite lättare när det kommer till att läsa arme-listor?
Tja vi får ju in alla listor digitalt så du kan ju kanske får tillgång där och sköta returerna. Hade varit najs med lite sådan hjälp. Vi kan väl kanske titta på det till Tok spelen?
Vi skall nog kunna komma överens.

Om ni hittar på ett format(enkelt tack!) och ställer lite krav på det så hjälper jag gladeligen till med "enforcingen".
Borde inte ta så lång tid innan det blir en norm.

Revolutionen är nära!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av fauh »

Jag kan också offra mig att titta igenom listor och gnälla på folks urusla formatering. :twisted:

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av Serpent »

Får vi även gnälla på formuleringar? Förkortningar? ;) :roll:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Önskemål till kommande turneringar

Inlägg av Gonka Koff »

Serpent skrev:Får vi även gnälla på formuleringar? Förkortningar? ;) :roll:
Sen när började du be om lov för att få gnälla Linus? :)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar