TOKSPELEN 2016

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Pipkin »

Jag stryker 3 lightning claws i min lista, och lägger till Extra armour på alla fordon.
Ska jag skicka in en ny lista eller räcker det med ändringar på den jag dyker upp med?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Hylander »

Pipkin skrev:Jag stryker 3 lightning claws i min lista, och lägger till Extra armour på alla fordon.
Ska jag skicka in en ny lista eller räcker det med ändringar på den jag dyker upp med?
Skicka gärna in en ny (PMa Michael Carl) lättare för spelarna när de kollar på TTOn.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Niklas »

Jag avanmäller mig, tror jag kommer behöva denna helgen på att förbereda inför flytten.

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Spell Familiar »

Nästa gång ska jag också skicka in en totalt felräknad lista, så att jag kan titta på alla andras innan jag skickar in den slutgiltiga.
... Jag uppskattar att det är en trevlig och gemytlig turnering och att vi alla vill vara vänner, men hoppas verkligen att det faktiskt blir något kännbart för de som misslyckats med sitt räknande.

Ive said my peace, bring the hate!
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Apocswe skrev:Problemet är att det inte står med i den tryckta boken. Där får den inte välja från ranged weapons. Satans GW o inte ge ut FAQs längre
Ja, och så länge dom inte FAQat nånting är den den tryckta codexen som gäller.
Står detta med i SWEFAQ? Annars bör det nog göra det. Finns ju folk (som jag själv) som tycker digitala codexet bör trumfa tryckt codex. Kan vara vettigt att slänga till det då jag tror många är på din linje tröger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av fauh »

Jag hoppar också - fick för mycket på halsen! :( Skickar iväg Dag upp i kalla norden för att slåss ensam!

Land_Raider
Inlägg: 493
Blev medlem: 15 okt 2008, 07:07
Ort: Malmö

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Land_Raider »

Tar med en tjock jacka! :roll:
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Trulsante »

Spell Familiar skrev:Nästa gång ska jag också skicka in en totalt felräknad lista, så att jag kan titta på alla andras innan jag skickar in den slutgiltiga.
... Jag uppskattar att det är en trevlig och gemytlig turnering och att vi alla vill vara vänner, men hoppas verkligen att det faktiskt blir något kännbart för de som misslyckats med sitt räknande.

Ive said my peace, bring the hate!
Förstår frustrationen, tanken var att inga listor skulle postas för allmän beskådan innan kompen var satt (Vi kan säga att det var mitt fel ;) ). Vilket hade gjort att folk fått sitta ensamma på kammaren och räkna om utan att veta vad folk spelade.

Med det sagt kan man ju nämna att de ändringar som gjorts i efterhand mest handlar om att ta bort en meltabomb här eller ett vapen där. I mitt fall tog jag bort en devastator och två meltabomber för att få poängen till fisten i bikesquadden som jag redan utannonserat. En no-biggie med andra ord :p

Skulle någon ta tillfället i akt att skriva om listan helt efter vad andra kommer med hade vi inte godkänt detta, alla ändringar måste vara i paritet med ursprungslistan.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av refabricated »

@Kjelle
Jag tycker nog det hade varit helt rimligt att JAG fårr bestämma hur du moddat din lista. Du hade nog rent av tjänat komp på mina idéer :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Johannesson »

Vi är tre från Helsingborg som kommer fredag kväll. Vi vill gärna sova på plats och uppskattar frukost :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Skriv svar