Vilket lag vinner?

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Vilket lag vinner?

Inlägg av Flygmaskin »

Fram med spåkulan!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Papa D »

Hade röstat på The rolf bertilz - men eftersom vi har SÄMST komp så tror jag kanske inte på de längre. Dansk laget och "andra dansk laget" dvs svenssons lag har åxå dassig komp.. svårt att avgöra. Tror

1. Svenssons lag
2. Rolf bertilz
3. Swede hole

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Gonka Koff »

Trots de initiala åsikterna om att det skulle vara avgörande med hög komp verkar den inställningen rubbats eller ignorerats under resans gång. De flesta lag med ambitioner ligger riktigt lågt i kompen, och få verkar ha ansträngt sig för att göra mer än att maxxa loss på 17.0 i mallkomp.
Rolf-Bertilz ha måhända sämst komp, men skillnaden är marginell mot många andra bra lag.

Kanske är det de mjuka listornas år i år?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Max »

Tror flygmaskinist David och hans vänner har fått bäst komp jämfört med listor, kanske undantag tröger, och dom är kompetenta, tror dom spöar danskarna.

1. Svensson med vänner
2. David & company
3. Dansbandet från Stockholm

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Flogger »

Gonka Koff skrev:Trots de initiala åsikterna om att det skulle vara avgörande med hög komp verkar den inställningen rubbats eller ignorerats under resans gång. De flesta lag med ambitioner ligger riktigt lågt i kompen, och få verkar ha ansträngt sig för att göra mer än att maxxa loss på 17.0 i mallkomp.
Rolf-Bertilz ha måhända sämst komp, men skillnaden är marginell mot många andra bra lag.

Kanske är det de mjuka listornas år i år?
Eftersom listorna på komp 20+ ändå bara sänktes till 15-18 så var det ett tydligt bevis på att det var "osta loss på komp 17" som var de egentliga direktiven.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Papa D »

Tror i och för sig att Tröger IOGGT uppmaningar bara triggar dansbandet att dricka mer ligger dansbandet i fattet. Kanske blir en klassisk papa d placering. 4 på TTT/BSK vem tar då trean! Kanske ett annat sthlm lag?
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Gonka Koff »

Bompa bompa tar gärna trean =).
För övrigt jag för mig att det heter IOGT-NTO och har nåt med korsriddare att göra.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Papa D »

IOGT-NTO är korrekt och det har med korsriddare att göra! är du medlem herr Lampen =)
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Hawk »

Han bad mig köpa whisky, så jag gissar nej :)...

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Vilket lag vinner?

Inlägg av Flogger »

IOGT-NTO är numera ett egennamn men brukade stå för Independent Order of Good Templars, när det kom till Sverige 1879 kallades det Internationella Orden av Godtemplare men efter dispyter några årtionden senare bröt sig en del loss och kallade sig för National Templar Orden. Dessa slogs sedan samman 1970 och varje kongress sedan dess är det debatt om att vi bör byta namn till bara IOGT men det går aldrig igenom.

Ja, jag är medlem 8-)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar