TOK 42 - Endagars 14/6 !!OBS!! 7e EDITIONEN !!OBS!!
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
TOK 42 - Endagars 14/6 !!OBS!! 7e EDITIONEN !!OBS!!
Dags för en endagars!
!!OBS!! 7e EDITIONEN !!OBS!!
Efter att omröstningen snabbt hamnat på 14-0 i rösterna för 7e så väljer vi att köra på den editionen. Vi kommer fortfarande köra subjektiv komp.
Förtydligande: Inga IA eller dy. ENDAST de vanliga codexarna. Imperial Knights undanbedes denna gång. Vi vill att denna turnering främst skall vara en möjlighet att sätta reglerna så keep it simple.
Daemonology Malefic Powers är banned
En FOC endast, samt endast en Alliering (Inqvistion räknas ej som alliering men endast en sådan extra)
Är det oklarheter så är det bara att fråga.
Vi känner väl att det är hög tid att börja kolla på de nya lokalerna för endagarsturnering och vi vill även testa ett ny gammalt koncept. Ett stänk av gamla RoE samt bara 3 matcher. Anledningen till att vi kör 3 matcher är för att se hur bra vi hinner med att arra i de nya lokalerna.
De nya lokalerna är på LBS där WarCon var i somras (och kommer igen i år) samt där sovsalarna till TeamTournament var.
Tid: Lördagen den 14:e juni 2014
Plats: LBS i Varberg
karta
1750 poäng - 3 matcher
10.00 - Samling
10.15 - 13.15 match 1
14.15 - 17.15 match 2
17.30 - 20.30 match 3
prisutdelning asap därefter.
Ingen final, mest poäng efter match 3 vinner.
Matchpoäng:
Matchpoäng (0-20) / match.
Komp:
Subjektiv som årets GC ( dock kommer vissa enheter att kompas lite hårdare (centurions mfl))
Jag, Pär Hylander, kommer kompbedöma och därefter kommer jag att få någon som inte spelar i turneringen att bedöma min lista (om jag väljer att spela).
Målning:
Man får dessutom upp till 15 poäng i målning.
0 poäng - Din armé innehåller 1 (eller flera) modellers som är omålade eller i princip bara grundmålade.
15 poäng - Din armé är färdigmålad, alla baser är flockade och målade, alla figurer ser ut att tillhöra samma armé.
Allt som inte passar in på ovanstående kategorier ger 10 poäng. Det kan vara exempelvis någon av dessa anledningar:
*Alla baser är inte färdiga.
*Inalliering med olika baser.
*Du har lånat figurer av någon annan som inte passar in i armén, t ex en Ultramarine Tank i en Blood Angels armé.
*Modeller har börjat målats, men är inte färdigmålade.
Lottning:
Helt random men vi kommer såklart att försöka undvika att lotta klubbkompisar mot varandra i första matchen.
Uppdrag:
Se bifogad fil
Anmälan:
Anmäl dig här i tråden.
Armélista mailas till tok.40k©gmail.com senast den 8:e juni. Din armélista skall vara i lättläst text-format, inget Armybuilder eller dylikt trams.
Anmälningsavgift:
100kr (50kr om du är medlem, det kostar 50kr att bli stödmedlem). Detta betalas på plats
Anmälda: Vi har plats för 40 personer.
Daniel Kirby
Michael Carl
Pär Hylander
Joakim Linde
Mattias Lindeberg
Olof Esters
Elias Österlund
Hans Bogg
Alexander Husak
Jonathan Wahlbeck
Linus Hassleberg
Olof Svensson
Oscar De Palma
Åke Forslund
Per Samuelsson Sundin
Joakim Engström
Patrik Torp
Ola Persson
Håkan Schönkvist
Magnus Nilsson
Max Persson
Gustav Andersson
Pontus Andersson
Mikael Christensson
Patrik Thorén
Didi
Polaren David
VÄS Jimmy
!!OBS!! 7e EDITIONEN !!OBS!!
Efter att omröstningen snabbt hamnat på 14-0 i rösterna för 7e så väljer vi att köra på den editionen. Vi kommer fortfarande köra subjektiv komp.
Förtydligande: Inga IA eller dy. ENDAST de vanliga codexarna. Imperial Knights undanbedes denna gång. Vi vill att denna turnering främst skall vara en möjlighet att sätta reglerna så keep it simple.
Daemonology Malefic Powers är banned
En FOC endast, samt endast en Alliering (Inqvistion räknas ej som alliering men endast en sådan extra)
Är det oklarheter så är det bara att fråga.
Vi känner väl att det är hög tid att börja kolla på de nya lokalerna för endagarsturnering och vi vill även testa ett ny gammalt koncept. Ett stänk av gamla RoE samt bara 3 matcher. Anledningen till att vi kör 3 matcher är för att se hur bra vi hinner med att arra i de nya lokalerna.
De nya lokalerna är på LBS där WarCon var i somras (och kommer igen i år) samt där sovsalarna till TeamTournament var.
Tid: Lördagen den 14:e juni 2014
Plats: LBS i Varberg
karta
1750 poäng - 3 matcher
10.00 - Samling
10.15 - 13.15 match 1
14.15 - 17.15 match 2
17.30 - 20.30 match 3
prisutdelning asap därefter.
Ingen final, mest poäng efter match 3 vinner.
Matchpoäng:
Matchpoäng (0-20) / match.
Komp:
Subjektiv som årets GC ( dock kommer vissa enheter att kompas lite hårdare (centurions mfl))
Jag, Pär Hylander, kommer kompbedöma och därefter kommer jag att få någon som inte spelar i turneringen att bedöma min lista (om jag väljer att spela).
Målning:
Man får dessutom upp till 15 poäng i målning.
0 poäng - Din armé innehåller 1 (eller flera) modellers som är omålade eller i princip bara grundmålade.
15 poäng - Din armé är färdigmålad, alla baser är flockade och målade, alla figurer ser ut att tillhöra samma armé.
Allt som inte passar in på ovanstående kategorier ger 10 poäng. Det kan vara exempelvis någon av dessa anledningar:
*Alla baser är inte färdiga.
*Inalliering med olika baser.
*Du har lånat figurer av någon annan som inte passar in i armén, t ex en Ultramarine Tank i en Blood Angels armé.
*Modeller har börjat målats, men är inte färdigmålade.
Lottning:
Helt random men vi kommer såklart att försöka undvika att lotta klubbkompisar mot varandra i första matchen.
Uppdrag:
Se bifogad fil
Anmälan:
Anmäl dig här i tråden.
Armélista mailas till tok.40k©gmail.com senast den 8:e juni. Din armélista skall vara i lättläst text-format, inget Armybuilder eller dylikt trams.
Anmälningsavgift:
100kr (50kr om du är medlem, det kostar 50kr att bli stödmedlem). Detta betalas på plats
Anmälda: Vi har plats för 40 personer.
Daniel Kirby
Michael Carl
Pär Hylander
Joakim Linde
Mattias Lindeberg
Olof Esters
Elias Österlund
Hans Bogg
Alexander Husak
Jonathan Wahlbeck
Linus Hassleberg
Olof Svensson
Oscar De Palma
Åke Forslund
Per Samuelsson Sundin
Joakim Engström
Patrik Torp
Ola Persson
Håkan Schönkvist
Magnus Nilsson
Max Persson
Gustav Andersson
Pontus Andersson
Mikael Christensson
Patrik Thorén
Didi
Polaren David
VÄS Jimmy
- Bilagor
-
- uppdrag tok 42.pdf
- Uppdragen
- (158.79 KiB) Nerladdad 336 gånger
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Silvertejp
Re: TOK 42 - Endagars 14/6
Daniel Kirby, Gast vill vara med
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bajs på dig...LillePer skrev:Är upptagen, so sad :/
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
jockelinde
- Kontakt:
TOK kör RoE? Låter lysande!
Jag vill spela.
Jag vill spela.
-
jockelinde
- Kontakt:
Vill spela, men kan inte :'(jockelinde skrev:TOK kör RoE? Låter lysande!
Jag vill spela.
Schemakrock
Ja! Tvärbalk på tre matcher!
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
- bolterochkniv
chef på detta! Elias spela!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."