Hur..?Nora skrev:Chaos Space Marine kan inte ta ett battalian utan att förlora sitt LEGION TRAIT...
I för sig rätt åt dem.
Ah, du menar att vi MÅSTE spela med Demoner?
Hylander! Förklara!
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Hur..?Nora skrev:Chaos Space Marine kan inte ta ett battalian utan att förlora sitt LEGION TRAIT...
I för sig rätt åt dem.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Ursäkta, men kan vi inte bara göra så att vi skiter i att spela några som helst roliga/fluffiga arméer och så bygger arr våra listor?LillePer skrev:Om du vill ta 3 troops och inte spelar emperors children, thousand sons eller world eaters så måste du ta demoner.
Men du kan ju skippa en Battalion och ta en vanguard/spearhead ist.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Kanske inte... Då demonerna visserligen står i CSM-codexen så är min uppfattning att om jag väljer en Bataljon med "Fraction" Heretic Astartes eller <Legion> så kan jag inte välja demoner som troops. De har inte det Keywordet. Om jag däremot kör på Keyword Chaos (inte tillåtet) eller <Gud> (tillåtet) då är jag enligt Highlander tvingad att ta ett troopslott med demoner men då får jag ändå inte Legionreglerna så allt lugnt.LillePer skrev:Om du vill ta 3 troops och inte spelar emperors children, thousand sons eller world eaters så måste du ta demoner.
KAN ALLA BARA SLÄPPA VAD DE GÖR OCH FATTA ATT JAG (i den här micro-situationen) KUNDE REGLERNA BÄTTRE ÄN LILLEPER!!!LillePer skrev:Har läst igenom codex och regelbok som spell familiar hänvisar till och mycket riktigt kan du inte ens spela med lesser daemons i de flesta chaos arméerna och då endast om du markar allt med samma. Tex har alla enheter mark of Slaanesh får du spela daemonetter.
Så det löste sig ändå Linus
PUSS!Spell Familiar skrev:Kanske inte... Då demonerna visserligen står i CSM-codexen så är min uppfattning att om jag väljer en Bataljon med "Fraction" Heretic Astartes eller <Legion> så kan jag inte välja demoner som troops. De har inte det Keywordet. Om jag däremot kör på Keyword Chaos (inte tillåtet) eller <Gud> (tillåtet) då är jag enligt Highlander tvingad att ta ett troopslott med demoner men då får jag ändå inte Legionreglerna så allt lugnt.LillePer skrev:Om du vill ta 3 troops och inte spelar emperors children, thousand sons eller world eaters så måste du ta demoner.
Sida 240 som pratar om keywords och fractions är inte kristallklar på vad man väljer först men det är inte så att jag på något sätt är tvingad att använda Keyword jag inte vill använda. De enda viktiga är att alla har samma i mitt detatchment.
Sant.LillePer skrev:Nästa problem är att de har raddat upp tillåtna keywords och typ Slaanesh är inte en del av de keywordsen.
Vilket gör att man inte ens kan ta demoner som troops i någon CSM armé?