VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Röde »

Jag tycker inte ni ska släppa på allies. Däremot tycker jag att ni kan skippa högst två av en unit som låsts upp av karaktär, samt släppa highlander på en av HS, FA, E. Supplements tycker jag också borde vara ok.

Hur blir det med IA? Bannat rakt av?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Excessus »

Ojojoj vad restriktivt det var!

Nu har jag absolut ingen aning vad jag ska spela med...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har ingen direkt längtan efter variation, skulle helst spela turneringar där alla spelade samma armé (och då helst lagombajsmarines). Om nu detta spektakel visar sig bli något liknande är jag helt nöjd, förutsatt att nån smart jävel berättar för mig vad den där perfekta listjäveln som "alla" kan räkna är för nåt!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Pärssi »

@ nästan alla poster i denna tråd - Eller så låter man man TO bestämma hur deras arr ska vara och om det inte passar så hittar man på något eget, det är omöjligt att få samtliga nöjda så fort det är fler än en deltagare...

Jag hejar på arr-gruppen, gör det ni tror på så kommer detta bli grymt! :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Röde »

Pärssi skrev:@ nästan alla poster i denna tråd - Eller så låter man man TO bestämma hur deras arr ska vara och om det inte passar så hittar man på något eget, det är omöjligt att få samtliga nöjda så fort det är fler än en deltagare...

Jag hejar på arr-gruppen, gör det ni tror på så kommer detta bli grymt! :)
Jag kommer förstås att anpassa mig när allt är spikat. Tills dess kan man väl få ha synpunkter?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Mr_riot »

Om ni bestämmer er för att det ska spelas enligt flabbergast så är det nog bra om ni kommer med den infon så snart, 3 av 4 spelare i vårt lag måste köpa in nya modeller för att vi inte ska ha total skräp listor med flabbergast

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Flogger »

Mr_riot skrev:Om ni bestämmer er för att det ska spelas enligt flabbergast så är det nog bra om ni kommer med den infon så snart, 3 av 4 spelare i vårt lag måste köpa in nya modeller för att vi inte ska ha total skräp listor med flabbergast
Den infon har varit ute sedan länge och imorn släpps en reviderad restriktionsmall. Du får läsa alla sidor i alla trådar så får du den infon ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Bagarn »

Pärssi skrev:@ nästan alla poster i denna tråd - Eller så låter man man TO bestämma hur deras arr ska vara och om det inte passar så hittar man på något eget, det är omöjligt att få samtliga nöjda så fort det är fler än en deltagare...

Jag hejar på arr-gruppen, gör det ni tror på så kommer detta bli grymt! :)
+1
Daniel "bagarn" Carlson

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: VSK/TTT - Dags för restriktioner snart va?

Inlägg av Mr_riot »

Jag har koll som vanligt :) men gött då vet man vad man ska börja bygga mot iallefall

Skriv svar