Jag spelar så och det är ju så regeln är skriven så jag antar det.HeadWar skrev:Spelar folk faktiskt med att den ger cover till motståndarens enheter också?Gonka Koff skrev:Är det inte smidigast att houserula KFF:et till att endast gälla sina egna enheter?Silvertejp skrev:En Big Mek med ett Kustom Force Field påverkar ju ALLA fordon och enheter inom 6 tum. Hur räknar man då ut kompminuset för fältet?
Warcon 23-24/7 Dubbelturnering
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
-
Silvertejp
Re: Warcon 23-24/7 Dubbelturnering
-
Silvertejp
och avrundar man till närmsta heltal? så en lista som kompar 12,6 som i exemplet kommer kompa 13?LillePer skrev:Går kompskalan från komp 0 till 30?
-
Michael Carl
Jo, vi pratade om det igår och det är precis så vi kommer göra.Gonka Koff skrev:Är det inte smidigast att houserula KFF:et till att endast gälla sina egna enheter?Silvertejp skrev:En Big Mek med ett Kustom Force Field påverkar ju ALLA fordon och enheter inom 6 tum. Hur räknar man då ut kompminuset för fältet?
-
Michael Carl
Maximal komp är 30. Vanliga avrundningsregler till heltal gäller.Silvertejp skrev:och avrundar man till närmsta heltal? så en lista som kompar 12,6 som i exemplet kommer kompa 13?LillePer skrev:Går kompskalan från komp 0 till 30?
?Magnus skrev:Kommer 'Phase Out' gälla för Necrons?
Det skulle i så fall betyda att man inte kan spela med Necrons.
-
Michael Carl
Phase out gälller för Necrons, vilket kan innebära att du lämnar din medspelare i sticket.Magnus skrev:Kommer 'Phase Out' gälla för Necrons?
Ok, tack för svaret!Michael Carl skrev:Phase out gälller för Necrons, vilket kan innebära att du lämnar din medspelare i sticket.Magnus skrev:Kommer 'Phase Out' gälla för Necrons?
Då får man spela med någon annan codex helt enkelt.
Nu har jag kollat att jag kan. till skillnad från den andra turneringen.
Robin Fredman / Erik Sala anmäler sig.
Fånigt att man inte får lägga fortune på TH/SS enheter, gnöh
.
Robin Fredman / Erik Sala anmäler sig.
Fånigt att man inte får lägga fortune på TH/SS enheter, gnöh
Stefan Ljungqvist / Erik Fransson anmäler sig