Ris och Ros TT2013

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av daskad »

egge skrev:
refabricated skrev:
egge skrev:... Att välja bort Tau för en roligare armé är helt enkelt inget val...
Tänk om man råkar tycka Tau e kul att spela?

Har mkt svårt att tro att ngn skull välja att spela ngt de inte tycker är kul bara för att internet säger att det ena är bättre än det andra.

*Edit
Sry för sidorspår
Jag är ledsen Olof, men jag köper inte att Tau plötsligt blev roligare när dem blev väldigt mycket bättre. Det argumentet har alltid funnits "Jag gillar nidzilla och dakka fexar" som tydligen var den roligaste armén i tredje. När sedan nids fick ett annat codex så var det tydligen ingen som tyckte det var kul. Likadant så var Space wolfs riktigt roliga med sina tre enheter long fangs men av något skäl minskade antalet varg spelare när de inte var lika bra längre. Folk vill spela bästa armén. Väljer folk mellan sin favorit armé och sin bästa armé så spelar folk hellre med den bästa. Särskilt i en lag turnering. Hade Space wolfs varit bättre än Tau är jag helt säker på att vi hade sett fler vargar än tau i Varberg.

Se sen till att du inte tar det som kritik för att du spelar Tau, Olof. Med tanke på din höjd har jag inget problem att erkänna att du mosar mig med en påse när jag spelar sax. :wub: Men att Tau blev valda och spelades nu när de är galet bra var/är ingen slump. Folk har alltid valt den bästa codexen och sagt att det är självklart att dem skulle spela just den enheten som bara "råkar" vara bäst just nu oavsett om den är bra eller inte.

Man kan väl tycka det är kul att spela en bra armé, då de flesta faktiskt tycker att det är roligt att vinna?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av DHettNeck »

egge skrev:
refabricated skrev:
egge skrev:... Att välja bort Tau för en roligare armé är helt enkelt inget val...
Tänk om man råkar tycka Tau e kul att spela?

Har mkt svårt att tro att ngn skull välja att spela ngt de inte tycker är kul bara för att internet säger att det ena är bättre än det andra.

*Edit
Sry för sidorspår
Jag är ledsen Olof, men jag köper inte att Tau plötsligt blev roligare när dem blev väldigt mycket bättre. Det argumentet har alltid funnits "Jag gillar nidzilla och dakka fexar" som tydligen var den roligaste armén i tredje. När sedan nids fick ett annat codex så var det tydligen ingen som tyckte det var kul. Likadant så var Space wolfs riktigt roliga med sina tre enheter long fangs men av något skäl minskade antalet varg spelare när de inte var lika bra längre. Folk vill spela bästa armén. Väljer folk mellan sin favorit armé och sin bästa armé så spelar folk hellre med den bästa. Särskilt i en lag turnering. Hade Space wolfs varit bättre än Tau är jag helt säker på att vi hade sett fler vargar än tau i Varberg.

Se sen till att du inte tar det som kritik för att du spelar Tau, Olof. Med tanke på din höjd har jag inget problem att erkänna att du mosar mig med en påse när jag spelar sax. :wub: Men att Tau blev valda och spelades nu när de är galet bra var/är ingen slump. Folk har alltid valt den bästa codexen och sagt att det är självklart att dem skulle spela just den enheten som bara "råkar" vara bäst just nu oavsett om den är bra eller inte.
Olov spelade ju dock inte Tau ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Hylander »

Nu räcker det boys ;)... Back on topic. (ie praise us :D )
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Ris och Ros TT2013

Inlägg av Denkan »

+ Arret i sig - är fortfarande tillsammans med Fantasia den bästa turneringen på året.
+ Trevliga arrangörer.
+ Snabbt och smidigt med all info via "nätet" undertiden man var på turneringen.
+ Trevliga och glada motsåndare
+ Lördagsbaugetten

- Nog för att Terrängen har blivit bättre mot förra året men i mitt tycke inte tillräckligt. i våran första match fick vi 4 golfbanor att spela på.
jag tycker att 1 golfbana på 4 bord är helt ok, men inte 4. Tycker att varje 4 bord borde innehålla en så stor blanding som möjligt av bord.
1 golfbana. 1 mycket terräng (enligt GW standard då) och 2 med medium terräng. sen kan jag tycka att placeringen av vissa terrängbitar var riktiga brainfarts

- nått annat alternativ till Baugetterna vore nice, typ en sallad eller liknande.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar