Team Tournament 2014
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Team Tournament 2014
I says something like "Marneus Calgar counts as a Chaptermaster for highlander" That means that they are considered to be the same entry, and therefor you can't take both Chaptermaster and Calgar in your army. (according to the first rule of the document)
The painting guidelines are found herebrestfloda skrev:What are the requirements for painting and WYSIWYG?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Fråga: Hur ställer ni er till count-as? Jag håller på och bygger ihop en (Dark) Mechanicus-armé som använder Necron-reglerna. Hur ställer ni er till exempel till det?
Det är mest ifall jag ska lägga fokus på att bygga klart en sådan armé, eller om jag ska ta SW eller Eldar som jag har färdiga och WYSIWYG osv.
Det är mest ifall jag ska lägga fokus på att bygga klart en sådan armé, eller om jag ska ta SW eller Eldar som jag har färdiga och WYSIWYG osv.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag har också en fråga om målning. Mina ultramarines (klassisk målning) och mina white scars (mörkblå+grå) marines har samma basning. Är det då ok att spela mina UM som en del av white scar armén utan att tappa målning? Dom är tänkta att spelas tillsammans, men är ju tekniskt sett från två olika chapters, är detta nog för att man ska tappa 5p på målningen?
Om ovan är nog för att tappa på målning, är det ok att bara spela UM-målade gubbar som WS om man inte "blandar" två färgscheman?
Om ovan är nog för att tappa på målning, är det ok att bara spela UM-målade gubbar som WS om man inte "blandar" två färgscheman?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
-
Michael Carl
Så länge det är klart och tydligt vad som är vad, korrekta vapen osv så är det inget som påverkar dina målningspoäng.Obben skrev:Fråga: Hur ställer ni er till count-as? Jag håller på och bygger ihop en (Dark) Mechanicus-armé som använder Necron-reglerna. Hur ställer ni er till exempel till det?
Ah, perfekt. Då vet jag vad jag ska göra fram till turneringen =)
Blanda inte är mitt råd. Du kommer inte tappa på att spela blåa killar som WS dock.DHettNeck skrev:Jag har också en fråga om målning. Mina ultramarines (klassisk målning) och mina white scars (mörkblå+grå) marines har samma basning. Är det då ok att spela mina UM som en del av white scar armén utan att tappa målning? Dom är tänkta att spelas tillsammans, men är ju tekniskt sett från två olika chapters, är detta nog för att man ska tappa 5p på målningen?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Bara så att detta är klart, så jag slipper överraskningar.
Om jag spelar eldar och har mina Dire Avengers (eller någon annan aspect warrior) målade gröna i en lila eldar armé så är det ok antar jag. Men det är alltså inte ok att ha SM-bikes i en annan nyans av blått i en blå space marine armé?

Känns väldigt skumt att dra den linjen.
Om jag spelar eldar och har mina Dire Avengers (eller någon annan aspect warrior) målade gröna i en lila eldar armé så är det ok antar jag. Men det är alltså inte ok att ha SM-bikes i en annan nyans av blått i en blå space marine armé?

Känns väldigt skumt att dra den linjen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Silvertejp
Så nära som dina bilder visar så tror jag inte det är några problem med dina SM. Det var i min mening en fråga om att vara på säkra sidan. Men efter att ha sätt bilden så tycker i alla fall jag att det inte är några problem, speciellt då basningen är såpass lik.