Damn straight!refabricated skrev:Olof Svensson & Johan Edvinsson kommer och cashar en delad första plats på turneringen!
8/10 Endagars inför TTT
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- Spell Familiar
Re: 8/10 Endagars inför TTT
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
Insåg till mitt förtret att det var nu på söndag detta går av stapeln. Har gudsonen på besök till eftermiddagen på söndag, så jag får ägna min tid åt honom i stället. Verkar inte bli någon turnering för mig i år 
Mattias Lindeberg
Jag vill vara med! Dags att damma av gubbarna och rulla tärning 
Alexander Merinen
Jag vill vara med.
-Joppe Josefsson
-Joppe Josefsson
-
Michael Carl
Här är uppdragen till imorgon. Blir något liknande som skall spelas på TTT
http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... s&aT_id=69
http://speltok.se/tto/tournament.php?ac ... s&aT_id=69
Pet dansar framför mig. Skulle inte kalla det striptease men skulle heller inte inte kalla det striptease. Om han kommer kommet hans motståndare vara Glad+
#perapproves
#perapproves
ojoj Kan bli intressantMax skrev:Pet dansar framför mig. Skulle inte kalla det striptease men skulle heller inte inte kalla det striptease. Om han kommer kommet hans motståndare vara Glad+
#perapproves
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Tack för en liten mysig turnering! Alltid kul att komma och leka.
Tycker allt verkar funka bra med mission mm.
Ngt som jag skulle uppskatta om ni gjorde är ett litet terrängkompendium. Kanske inte på samma föredömliga sätt som GOB gjort. Men ni har inte så många olika typer av terrängbitar.
Hur man hanterar terräng och cover:
Skog
- inf: får cover om alla modeller helt/delvis på plattan.
- Vehicles/monster får cover om XYZ
Ruin
- Inf: cover om alla på platta / modeller på platta cover
- Vehicles/monsters, cover om på platta och 50% dolda.
Kulle
- Ger aldrig bort cover
Vägg
- Ger aldrig bort cover
- Modeller utan regler som säger annat får aldrig passera igenom vägger (detta för att era väggar inte täcks av regelbok)
Barricade/liten mur
- Ser regelbok
Ngt åt det hållet. Skulle spara in lite tid för min del iaf.
Läser man regelboken om ruiner så är det till ex. lite otydligt. Kan tolkas som att "om en eller flera modeller är på/i terrängbiten så får enheten cover" ==> en tå ger hela conga-linen glädje. Uppenbart att ni inte vill det ska funka på det viset, men det bör ta någon av er 15min att tänka igenom allt och skriva 20 rader om detta och det skulle uppskattas.
//Olof
Tycker allt verkar funka bra med mission mm.
Ngt som jag skulle uppskatta om ni gjorde är ett litet terrängkompendium. Kanske inte på samma föredömliga sätt som GOB gjort. Men ni har inte så många olika typer av terrängbitar.
Hur man hanterar terräng och cover:
Skog
- inf: får cover om alla modeller helt/delvis på plattan.
- Vehicles/monster får cover om XYZ
Ruin
- Inf: cover om alla på platta / modeller på platta cover
- Vehicles/monsters, cover om på platta och 50% dolda.
Kulle
- Ger aldrig bort cover
Vägg
- Ger aldrig bort cover
- Modeller utan regler som säger annat får aldrig passera igenom vägger (detta för att era väggar inte täcks av regelbok)
Barricade/liten mur
- Ser regelbok
Ngt åt det hållet. Skulle spara in lite tid för min del iaf.
Läser man regelboken om ruiner så är det till ex. lite otydligt. Kan tolkas som att "om en eller flera modeller är på/i terrängbiten så får enheten cover" ==> en tå ger hela conga-linen glädje. Uppenbart att ni inte vill det ska funka på det viset, men det bör ta någon av er 15min att tänka igenom allt och skriva 20 rader om detta och det skulle uppskattas.
//Olof
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
GWs ändring är väl ganska klar att det inte går att köra conga-linje när det gäller ruiner.refabricated skrev:Ngt åt det hållet. Skulle spara in lite tid för min del iaf.
//Olof
Rulebook
Offical Update Version 1.1
Change the third paragraph of rules text to read:
‘Infantry units that are entirely on or within a ruin
receive the benefit of cover. Other units that are entirely
on or within a ruin only receive the benefit of cover if at
least 50% of every model is obscured from the point of
view of the shooting model.’
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jo, problemet är att cover hanteras dels i "grundreglerna" väldigt generellt. Och sedan även under "Advanced play", där tillkommer extra stuff som gör att inte alla modeller måste vara i terräng för vissa terrängbitar mm.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!