Ris och Ros Tokspelen 2015

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Hylander »

Vår ambition med turneringen är att på sportlovet framöver hålla en 2 dagars turnering som speglar ETC klimatet.

Så kom gärna med förslag på förbätteringar.

Saker vi själva sett är att:

1. ev catering till nästa år för lunchen.
2. Ha någon annan än mig att kontakta för skjuts.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Flogger »

Ros

- lokalerna
- Willys!
- 4 matcher lördagen är sjukt nice, tycker dock ni kan klämma in 2 på söndagen, 6 matcher är alltid bättre än 5 ;)
- ETC-formatet är alltid roligt.

Ris

- Terrängen(!). Skärp till er på denna fronten. Typ 3 LoS-blockers på hela turneringen, fanns det fler var de placerade dåligt då de knappt spelade roll, lär av GoB och gör om, gör rätt. Sluta även spela era ruiner som "väggar" när de uppenbarligen är ruiner. Är det brutet med 2-4 ruiner på ett bord? Verkligen inte. Det gynnar spelet då det hjälper närstridsarméer.




Överlag, sjukt rolig turnering! En av de roligaste hittills! Jag kommer garanterat nästa år! :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Loudhoward »

Tackar och bockar för en trevlig turnering. Kan bara hålla med Flogger i det mesta han säger.

Ros

- lokalerna
- Willys!
- 4 matcher lördagen är trevligt så länge man är redo för det, kaffe på plats och willys nära hjälper. men catering vore inte dumt. Som småbarnsförälder är söndagen löjligt lyxig och jag hade inte haft problem med att stiga upp och börja lira första matchen kl 8, frukost 7. Då skulle vi hinna 2 matcher ELLER vara hemma tidigare.
- ETC-format. Hårt som tusan och tufft för vissa arméer men det är roligt att slängas mot det värsta av det värsta

Ris
- Terrängen(!). Jag fick en LOS-blocker i en match. Så det var ju nice!
Senast redigerad av 1 Loudhoward, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av DHettNeck »

Tack för en bra turnering. Flöt på bra som vanligt och TTO är sjukt nice!

Ros
*4+1 matcher är väldigt bra. Lite tung lördag, men detta är den ENDA möjliga varianten som tillåter oss norrifrån att komma över huvud taget.
*TTO
*ETC-format
*Lokalen

Ris
*Schemat. Börja gärna tidigare båda dagarna. På lördag för mer matpaus och söndag för tidigare hemgång.
*Terrängen. Väldigt mycket kullar vilket sabbar för närstrid otroligt mycket. "väggar" när det uppenbart är ruiner, kör dom som ruiner. Lite klent med LoS-block, förutom när det var en på tok för stor kulle ivägen på ett par bord.

Övrigt
Catring (inte hämtpizza, utan riktig mat) på lördgslunchen vore som sagt var sjukt nice.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Talos »

Ros
4+1 krig är väldigt bra :D
Trevlig lokal
Svåra slag mor bra spelare med hårda armer
Trevliga arangörer

Ris
Hylanders förmåga att svara i telefon :p
Terräng. hammer and anvil, med wave serpents på andra sidan. Något att gömma i alla fall en raider hade varigt trevligt.

övrigt
Skippa sovmorgonen på söndagen, Frukost kl7, krig kl8

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Loudhoward »

Talos skrev:Skippa sovmorgonen på söndagen, Frukost kl7, krig kl8
I love it!

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Mr_riot »

jag instämmer också i tanken på att börja tidigare på söndagsmorgonen.

+ 4+1
+ Bra service med mathämtning
+ Carl är gosig
+ medspelarna, riktigt trevlig stämning för att vara en hård okompad turnering

- Terrängen, det behövs mer och större LoS blockers

Annars var det riktigt trevligt!

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Silvertejp »

Angående LoS-blockers så tycker jag som har varit på 10+ TOK-turneringar att det var ovanligt lite och att det brukar vara mer även på era större evenemang som TTT. Fanns det nån tanke bakom det. Annars håller jag med i det mesta som har sagts.

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av tue »

Ros
+ lokalerna
+ 4 matcher lördagen var trevligt, bra starttid för mig så jag personligen så jag kunde ta mig upp på morgonen, men matchen på söndagen kunde ha startat en timme tidigare, så man antingen haft en match till eller kommit hem tidigare annars bra upplägg.
+ Bra service med mathämtning
+ medspelarna, riktigt trevlig stämning för att vara en hård okompad turnering

Annars var det riktigt trevligt!

Ris
- Terrängen, det behövs mer och större LoS blockers, lite jobbigt att möta en shooty tau arme och se att hela miten partiet är helt öppet och enda stället på bordet man kan gömma modeller är i hörnet, var nog bara på en av 5 matcher där det faktiskt var något i mitten som blockade line of sight

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Flogger »

Måste fråga då, då jag, som kirby, upplevt betydligt bättre terräng på era tidigare arrangemang. Försökte ni på denna turnering efterlikna ETC-borden? Alltså betydligt färre LoS-blockers?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar