Ändringar i listor
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Sv: Ändringar i listor
Det är glasklart. BT är absolut BB med Tau. I SM codexet är det tydligt att nya SM ersätter gamla BT "for all rules purposes". Codex trumpar regelbok.
Så listan kompar 2 och behöver göras om.
Så listan kompar 2 och behöver göras om.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Ändringar i listor
Seriöst?
...ok, whatever, jag ger upp.
...ok, whatever, jag ger upp.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Vi har tagit upp det i SweFAQ men det kommer itne komma nått innan helgen i detta fallet anser jag att det är upp till arrangören att klargöra hur de vill ha det.
Hur kan detta ens behöva tas upp i SWEfaq?
Trist om en komp 2 lista blir godkänd.
Alla references till hur allies fungerar refererar till ditt primary detachment eller allied detachment, alltså spelar du Space Marines, oavsett chapter tactic. Att spela Black Templars som något annat än BB är ju lika fel som att spela Salamanders som något annat. Förr hade de ett eget codex och då var de inte battle brothers, vill man spela med nya codexet får man ju spela med alla nya regler.Som older publications (i detta fall: regelboken) may refer to codex black templars. For all rules purposes, consider these references to instead refer to detachments from Codex: Space Marines using the Black Templars Chapter Tactic.
Trist om en komp 2 lista blir godkänd.
Men seriöst Flogger!! Det som gör att IC:n ska kompa om man är BB är att du kan smitta AYSKNF. Men det är knappast det som kommer hända eftersom den inte är BB med tau. Vi frågade oss för innan och då var det inga konstigheter. Jag läser även det som att BT använder BT matrisen i allies och inte SM.
I och med att det är flera som är oense om det så är det en fråga för SWEFAQ. För vi kommer ingen vart här då båda parter använder exakt samma argument och ingen vill ge sig. Så låt SWEFAQ folket fatta ett beslut åt oss. Istället för att vi sitter postar 10 sidor av samma argument från båda parter.
Med vänlig hälsning,
Lennart
I och med att det är flera som är oense om det så är det en fråga för SWEFAQ. För vi kommer ingen vart här då båda parter använder exakt samma argument och ingen vill ge sig. Så låt SWEFAQ folket fatta ett beslut åt oss. Istället för att vi sitter postar 10 sidor av samma argument från båda parter.
Med vänlig hälsning,
Lennart
Tycker det är rätt glasklart att alla äldre BT regler/detachments ersätts av nya C:SM.. Så väljer man en BT alliering så går den i mina ögon under C:SM matrixen...
Men jag tror, precis som lillen skriver, att det är bäst att Hylander tar ett beslut i frågan och sedan får vi invänta Swefaq...
Men jag tror, precis som lillen skriver, att det är bäst att Hylander tar ett beslut i frågan och sedan får vi invänta Swefaq...
+1Lillen skrev:Inte för att var den. Men diskutera gärna detta i regeldelen av forumet. Så att MC inte missar några ändringar av listor i denna tråden.
Med vänlig hälsning,
Lennart
Sluta diskutera detta här för bövelen!
Grävskopas Tau lista saknar lite info.
Båda Hammerhands har tagit Ion Cannon.
Båda Hammerhands har tagit Ion Cannon.
De tre vännerna och Floggers tyranids:
Flyranten kör biomancy och alla andra psykers kör codex powers
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Du måste ju specificera vilka krafter från codexen. Tyranten behöver dock bara ange "rulebook Powers".Flogger skrev:De tre vännerna och Floggers tyranids:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015