Rules questions
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Rules questions
Detta verkar ni lösa bra 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
kommer det påverka målningspoängen om ja har dem basade på 40baser och och 60mm syltburkslock som mallar?Hylander skrev:Detta verkar ni lösa bra
//Björn
Jag skulle, helt klart, fördra om du limmade på de gamla baserna på rätt storlek och fixade baserna ordentligt.bjorn skrev:kommer det påverka målningspoängen om ja har dem basade på 40baser och och 60mm syltburkslock som mallar?Hylander skrev:Detta verkar ni lösa bra
//Björn
Men om du har de gamla, som är korrekt målade osv, och har med markörer av rätt storlek (plasticcard, riktiga baser osv) så kommer du inte få avdrag.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Du måste välja vilka gubbarna skall ha enligt din codex. Innan matchen får du sedan välja om du skall använda de gamla som du valt till listan eller om du vill slå i regelboken.SamuelB skrev:När man väljer Psy-krafter i dom gamla codexarna innan matchen får man välja att gå på Rulebook eller Codex? eller har man det som står på armelistan alltid?
Se SWEFAQ.
It won´t affect the grimoire during TT.gertinc skrev:Hi, I got a rules question:
How does the grey knight psychic power Dark Excommunication interact with the Chaos Daemons Grimoire of true names? Since DE removes all daemonic gifts (excepts steeds), the book is removed (for the phase), but what about its effect?
best regards
Jens
Wut? Det är ju inte i enlighet med SVFAQn.Hylander skrev:Du måste välja vilka gubbarna skall ha enligt din codex. Innan matchen får du sedan välja om du skall använda de gamla som du valt till listan eller om du vill slå i regelboken.SamuelB skrev:När man väljer Psy-krafter i dom gamla codexarna innan matchen får man välja att gå på Rulebook eller Codex? eller har man det som står på armelistan alltid?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
precis. jag hade väldigt gärna lagt vantarna på paroxysm i någon nyckelmatch och hade jag vetat det redan vid listskriveriet hade lotten säkert hamnat på zoanthropes istället för småbös/warriors.
Ja' än't bittä'!
Fel av mig ETC spökar. Man måste välja innan.LillePer skrev:Reagerade också på det. Hylander får gärna förklara sig