För att spelet spelas line of sight med att närmaste modellen träffas så om någon ska ta hens plats framför kulan så tar den hens plats och därmed coversaven som hen hade.Neth_Oni skrev:På vilket sätt är det självklart? Det står ingenstans att man ska flytta modellen att ställa sig ivägen eller nånting utan man tar närmaste modell. Råkar den ha bättre, eller sämre, save av någon sort så är det den som används. Kan till exempel även innebära att ett ap2 skott som går på en librarian (utan invo) kan skickas vidare till en terminator (med invo) som då får ta sin invo efter en lyckad look out sir. Jag ser ingenting om att de inte skulle få ta sin cover
Team Tournament 2013
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
-
Chaos4reaL
Re: Team Tournament 2013
Jag förstår det logiska resonemanget men gw's regler saknar ofta det och som det är nu så studsar skotten bara vidare till närmaste modell rent regelmässigt 
-
Chaos4reaL
Mycket intressant fråga. Nån som vet?Chaos4reaL skrev:Vad gäller vid wipeout? 20-0?
Kommer stå i missions. Men jag kan hinta om att man skall "spela" klart alla eventuella turns och därefter räkna poängen.Chaos4reaL skrev:Mycket intressant fråga. Nån som vet?Chaos4reaL skrev:Vad gäller vid wipeout? 20-0?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
vad händer då om någon har allt kvar i reserv i slutet på t.ex. runda tre? kan hen slå in det som finns kvar i runda fyra?Hylander skrev:Kommer stå i missions. Men jag kan hinta om att man skall "spela" klart alla eventuella turns och därefter räkna poängen.Chaos4reaL skrev:Mycket intressant fråga. Nån som vet?Chaos4reaL skrev:Vad gäller vid wipeout? 20-0?
Ja' än't bittä'!
Brynstenar spelar inte 40k.Halvar skrev:Hylander skrev:vad händer då om någon har allt kvar i reserv i slutet på t.ex. runda tre? kan hen slå in det som finns kvar i runda fyra?Chaos4reaL skrev: Kommer stå i missions. Men jag kan hinta om att man skall "spela" klart alla eventuella turns och därefter räkna poängen.
Enligt regelboken så förlorar man om man inte har något kvar, alltså är dessa reserver döda. Men spelaren som vunnit måste spela klart turerna för att se vad poängen blir..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
LÄNK TILL KOMPEN FINNES I FÖRSTA POSTEN
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Är denna kompen spikad? Kan man börja skaffa in figgar?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Förutom rena felforumleringar så är den spikad ja.refabricated skrev:Är denna kompen spikad? Kan man börja skaffa in figgar?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Happ, vad skall man spela nu da?
Har: BA, SM, Crons, Eldar, Tau, CSM.
Hade en del idéer men de föll på komp för en tid sedan. Nu vet jag verkligen inte.
Hylander ge mig en uppenbarelse! En brinnande buske eller bara en spark i röven ...
Har: BA, SM, Crons, Eldar, Tau, CSM.
Hade en del idéer men de föll på komp för en tid sedan. Nu vet jag verkligen inte.
Hylander ge mig en uppenbarelse! En brinnande buske eller bara en spark i röven ...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!