Egen model för Kantor?
Egen model för Kantor?
Fungerar det att köra med en egen model i turneringar istället för Kantor så länge det är wysiwyg?
Dvs modelen har rätt utrustning på sig.
Dvs modelen har rätt utrustning på sig.
Re: Egen model för Kantor?
Skit i utrustningen, framförallt måste det synas att han är den överlägset häftigaste gubben i din armé.
(Inte för att den ordinarie Kantor-modellen klarar det testet speciellt bra...)
(Inte för att den ordinarie Kantor-modellen klarar det testet speciellt bra...)
Ja, det funkar bra, den ska ha rätt vapen m.m.
Så här ser min "Vulcan" ut

Så här ser min "Vulcan" ut

En bild säger mer än 1000 kaniner
Jag har inga problem med conversions så länge man lätt fattar vad som är vad. Jag har själv en egen konverterad Khan modell, som jag även kan köra som en vanlig kapten med relicblade.
Alexander Merinen
Nu blir jag osäker, har khan relic blade eller bara ett powersword?Zurken skrev:Jag har inga problem med conversions så länge man lätt fattar vad som är vad. Jag har själv en egen konverterad Khan modell, som jag även kan köra som en vanlig kapten med relicblade.
Han har Moonfang, ett power sword som instadödar på sexor.Joppe skrev:Nu blir jag osäker, har khan relic blade eller bara ett powersword?Zurken skrev:Jag har inga problem med conversions så länge man lätt fattar vad som är vad. Jag har själv en egen konverterad Khan modell, som jag även kan köra som en vanlig kapten med relicblade.
Det var väl det jag tänkte, hoppades att jag inte byggt en ny modell i onödan.
Jag har börjat ändra lite åsikt. Om en specialkaraktär skall användas så bör åtminstonde grundmodellen användas. En motspelare skal se, utan att kolla på listan, att det är en specialkaraktär. Likväl som att han skall se på armén vilken armé specialkaraktären tillhör. En BA karaktär skall målas i BA-färger.
Om man möter Abbadon skall man fan se att man möter Abbadon. Man skall inte behöva se det på armélistan. Jag ser likadant på det med marines. Om man skall möta ultramarines så skall man inte behöva möta Pedro Kantor. Det är upp till spelaren som brukar specialkaraktärer att påpeka och påminna om att de har en specialkraktär som inte passar in på sitt schema. Och det skll göras varenda flyttning som kan påverkas av karaktären. I detalj. Om min hive tyrants val av mål påverkas huruvida en marine kan vilja att fly eller inte så skall jag veta till 110% vilken karaktär som används.
Jag tycker att det skall räcka med att jag säger: jag fattade inte att Shrike användes för han ett svart vitt färgschema. Och du använde inte modellen för det. Man kan glömma sådana saker även under spelets gång. Tänk om någon använder någon modell med något färgschema som inte passar in och motståndaren glömmer att du har eternal warrior bara fö att du har en annan modell och annat färgschema.
Rätt färgschema och rätt modell eller påminn motståndaren varje sekund om alla specialregler som kanske påverkar - annars tas modellen bort. Det anser jag skall gälla.
Om man möter Abbadon skall man fan se att man möter Abbadon. Man skall inte behöva se det på armélistan. Jag ser likadant på det med marines. Om man skall möta ultramarines så skall man inte behöva möta Pedro Kantor. Det är upp till spelaren som brukar specialkaraktärer att påpeka och påminna om att de har en specialkraktär som inte passar in på sitt schema. Och det skll göras varenda flyttning som kan påverkas av karaktären. I detalj. Om min hive tyrants val av mål påverkas huruvida en marine kan vilja att fly eller inte så skall jag veta till 110% vilken karaktär som används.
Jag tycker att det skall räcka med att jag säger: jag fattade inte att Shrike användes för han ett svart vitt färgschema. Och du använde inte modellen för det. Man kan glömma sådana saker även under spelets gång. Tänk om någon använder någon modell med något färgschema som inte passar in och motståndaren glömmer att du har eternal warrior bara fö att du har en annan modell och annat färgschema.
Rätt färgschema och rätt modell eller påminn motståndaren varje sekund om alla specialregler som kanske påverkar - annars tas modellen bort. Det anser jag skall gälla.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller inte med alls så när som på att det måste vara tydligt.
imps Vulcan är sjukt tydlig fastän den varken är grön eller orginalmodellen.
Har man orginalmodellen tycker jag att det är helt ok att fila bort lite dekaler och måla honom i ett annat färgschema. Har man inte orginalmodellen krävs det att man har gjort väldigt tydliga och bra konverteringar. Men har man minne som en guldfisk borde man kanske skriva sig små post its och sätta upp brevid bordet så att man inte glömer att motståndaren har kantor
imps Vulcan är sjukt tydlig fastän den varken är grön eller orginalmodellen.
Har man orginalmodellen tycker jag att det är helt ok att fila bort lite dekaler och måla honom i ett annat färgschema. Har man inte orginalmodellen krävs det att man har gjort väldigt tydliga och bra konverteringar. Men har man minne som en guldfisk borde man kanske skriva sig små post its och sätta upp brevid bordet så att man inte glömer att motståndaren har kantor
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Simon Talltorp
med den logiken egge så kan man inte använda specialkaraktärsmodeller som vanliga kaptener eller liknande heller. Om jag tar lysandermodellern och använder honom som en vanlig SM kapten, säger detta vid deployment så tycker jag helt klart att det räcker.
Jag ser inget problem med att spela med scratchbyggda specialkaraktärer så länge det förtydligas vid deployment. Om min motståndare (på en turnering) inte har tillräckligt bra koll på alla specialkaraktärer som finns så är det inte upp till mig att berätta hur han ska spela mot min arme. Inte så att man ska lura sin motståndare givetvis men man ska inte spela åt honom.
Jag ser inget problem med att spela med scratchbyggda specialkaraktärer så länge det förtydligas vid deployment. Om min motståndare (på en turnering) inte har tillräckligt bra koll på alla specialkaraktärer som finns så är det inte upp till mig att berätta hur han ska spela mot min arme. Inte så att man ska lura sin motståndare givetvis men man ska inte spela åt honom.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....