Systrar: Basstorlek

Regelfrågor och förslag på husregler
Badde

Systrar: Basstorlek

Inlägg av Badde »

Tjena,

Mitt uppe i ett projekt att måla upp en SoB-armé. Nu börjar det närma sig basning av den första truppen. Här slår dock ambivalensen till. Den nya Canoness:en och nya Celestines skyddsvakter (2st seraphims) kommer på 32mm baser.

Antingen kör jag på de baser modellerna levereras med (slottade 25mm), eller så "future proof:ar" jag genom att basa 32mm redan nu? Hur resonerar inbitna turneringsmänniskor och paragrafryttare? Vad hade ni gjort?

fauh

Re: Systrar: Basstorlek

Inlägg av fauh »

Mariner kommer ju numera på 32 mm och Systarna är väl ungefär lika stora? Jag vet dock att många spelar med 25mm på sina mariner fortfarande och skulle nog säga att du kan välja lite fritt. Spela dem med 25or om du vill eller 32or om du vill bara du är konsekvent :)

Keibo

Inlägg av Keibo »

Du får spela de med de baser de kom med när du köpte modellerna. Så 25mm går fint men större går bra det med. Fördel mot templates, nackdel i närstrid. :)

Badde

Inlägg av Badde »

Systrarna är något mindre, men klädda i power armour. Däremot ser man ju en trend just nu där mycket går åt 32mm-hållet när det omboxas. T.ex. pink horrors som nu också kommer att bli 32mm från och med omboxningen.

Sen är det ju det här med att vara konsekvent. Vart dras gränsen liksom? Är det vid 'basen modellen levererades med' eller 'alla dina modeller skall vara enhetligt basade, dvs antingen 32 eller 25 mm'. Det är ett trivialt i-landsproblem, jag begriper detta. Däremot så tråkigt om man kommer till en punkt där man finner sig köpa nya modeller med andra basstorlekar helt plötsligt, alternativt behöva basa om alla sina modeller.

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Jag ,som turneringsarrangör, vill att man har basat sina modeller konsekvent.
Personligen tycker jag att Power armor modeller gör sig betydligt bättre på 32 mm baser :)

Skriv svar