Swefaq flygs skytte och Doomscythe?
Re: Swefaq flygs skytte och Doomscythe?
@Seth: Måste man inte alltid kolla den triangeln, eller missförstår jag dig? (bilden är i rätt skala för en Night Scythe, så det handlar inte om att vara väldigt nära basen för att tveksamheter skall uppstå)
- Bilagor
-
- flygplanstriangel.png (4.83 KiB) Visad 1375 gånger
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
@Flogger: Men är forumet verkligen representativt för spelarna? Demokrati är väldigt sällan direktdemokrati (om man nu inte bor i Schweiz har jag för mig).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Släng upp en tråd med de alternativ som du hade att välja mellan Mattias. Om tillräckligt många röstar, säg ~100 personer. Så kör man på det som blir rätt. Annars får ni bestämma helt? Jag tror att det skulle funka jätte bra!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
På fantasy-sidan har vi ofta lagt upp omröstningar när det kommer till att skriva tolkningar för saker man kan tolka på flera olika sätt. Dock har vi bara använt dom som vägledning (typ som folkomröstningen om högertrafik), men om 50+ pers har röstat och 80%+ tycker tvärt om mot oss så har vi rättat oss in i ledet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Kom på att det är en massa turneringar nu i helgen och skulle inte alla som håller i dem kunna kolla med deltagarna vad de tycker? Då får vi i alla fall en liten fingervisning om vad ett gäng turneringsaktiva spelare från runt om i landet tycker om läget.
Alla som spelar på turneringar måste ändå gå in på forummet för att anmäla sig, kolla svefaqen och komp mallen. Så varför inte svara på en omröstning oxå? Nästan alla turnerings spelare lär väl vara inne på forummet rätt ofta.
varför ska jag klaga på att det är som jag tycker det borde vara. inte perfekt, men inte så jävla orättvist som det skulle kunna vara om de som gnäller över att det är som jag vill ha det fick bestämma i den här frågan. antingen kommer folk klaga på att regeln finns eller så kommer folk klaga på att regeln inte finns, men aldrig samtidigt.Jonas skrev:Det känns som det klagas en och protesteras en hel del om vissa regler utan att något görs. Jag tänkte att det hade varit enkelt att bara göra en omröstning i dom fallen istället för att bara köra över folk. Som den här 8" regeln. Den är det många som klagar på. Varför inte bara ställa frågan om folk vill ha kvar den eller inte? Jag tycker att man ska kunna skuta på en modell som är så stor att den är mitt framför vapnen på en flyer, även om den är innanför 8". T.ex en flying hive tyrant (som inte flyger) som står mitt framför en stormtalon. Ni får gärna förklara för mig varför ni inte tycker den ska kunna skuta på något som är typ 6-8" högt?
Får se nu då om något görs när folk har klagat.
Ja' än't bittä'!
Det där skapar lika lite tveksamheter som "true line of sight" t.ex en bolter kille skuter på en orc bakom en sten. Jag ser inga problem med det.Katarsis skrev:@Seth: Måste man inte alltid kolla den triangeln, eller missförstår jag dig? (bilden är i rätt skala för en Night Scythe, så det handlar inte om att vara väldigt nära basen för att tveksamheter skall uppstå)
Man kollar och den andra säger "ja vist, kör på".
Halvar skrev: varför ska jag klaga på att det är som jag tycker det borde vara. inte perfekt, men inte så jävla orättvist som det skulle kunna vara om de som gnäller över att det är som jag vill ha det fick bestämma i den här frågan. antingen kommer folk klaga på att regeln finns eller så kommer folk klaga på att regeln inte finns, men aldrig samtidigt.
Det är just därför som en omröstning skulle reda ut vad folk tycker.