Ethereal i bil

Regelfrågor och förslag på husregler
Ancalagon

Re: Ethereal i bil

Inlägg av Ancalagon »

Flogger skrev:
Ancalagon skrev:Vilken begränsning talar du om då?

"If the players need to measure a range involving the embarked unit (except for its shooting), this range is measured to or from the Vehicle's Hull". s78.

Klarare än så kan det inte bli tycker jag.
Kul med ett regelcitat. Du har rätt angående rangen.

Frågan kvarstår dock, funkar powers på saker utanför bilen? Jag hävdar att ja, absolut. Men jag tycker också att Kairos stav funkar utanför bordet.
menar du Psychic Powers som t.ex skapar en Aura? Eller menar du powers som t.ex Ethereals?

Om det är saker som specifikt kräver Line of Sight så funkar det inte från en transport. Krävs ingen LoS (som etherals inte gör) så funkar de absolut. Är det istället för en shooting attack, t.ex witchfires etc så finns Fire Points.

Det är off-topic, men jag håller med dig om Kairos. Speciella "army-wide" regler och bonusar bör absolut fungera även om han inte är på bordet, om det inte finns specifierat något annat (if on the table, if alive etc).

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Flogger skrev:

"If the players need to measure a range involving the embarked unit (except for its shooting), this range is measured to or from the Vehicle's Hull". s78.

Frågan kvarstår dock, funkar powers på saker utanför bilen? Jag hävdar att ja, absolut. Men jag tycker också att Kairos stav funkar utanför bordet.
Instämmer med Ancalagon

@Flogger: Menar du att folk påstår att vara i en transport är samma sak som att vara "off table"?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

imp skrev:
Flogger skrev:

Instämmer med Ancalagon

@Flogger: Menar du att folk påstår att vara i en transport är samma sak som att vara "off table"?
Nej, jag menar att folk påstår att det måste STÅ att man FÅR använda dem i ett fordon (precis som folk säger med staven av bordet).

Tycker bägge diskussionerna är tramsiga.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ah, då är jag med
En bild säger mer än 1000 kaniner

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Flogger skrev: Nej, jag menar att folk påstår att det måste STÅ att man FÅR använda dem i ett fordon (precis som folk säger med staven av bordet).

Tycker bägge diskussionerna är tramsiga.
Folk påstår så väldigt mycket ;)

Om det tvunget måste stå att man får använda dem så måste det finnas en regel som säger att det måste stå ;)

Håller helt med dig :)

Ogglas

Inlägg av Ogglas »

Mycket förvirrad tauspelare undrar nu om det går eller inte går :?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Ogglas skrev:Mycket förvirrad tauspelare undrar nu om det går eller inte går :?
Självklart går det.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Jag tror det blir ett mycket roligare spel om man förbjuder auror att sippra ut ur fordon, om det inte uttryckligen står att de funkar från ett fordon (gäller även off-table förmågor) det gör att prickskyttar blir användbara.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Ogglas

Inlägg av Ogglas »

Jag tror att det blir ett mycket roligare spel om man förbjuder true line of sight.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Och jag tycker det blir ett roligare spel om vi kör med 5th edition wound allocation och förbjuder look out sir och challenges.

Skriv svar