Wysiwyg fråga...

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Lillen

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av Lillen »

Eller ett svärd på basen funkar med om man inte vill ha det på modelen. :D

Jag struntar om det är en sköld, ett svärd eller långa rödlackade lös naglar som sitter på gubben (kvinnan). Så länge man säger till vad modelen är när man börjar spela så är det ingen fara.

Mvh

Lennart

Halvar

Inlägg av Halvar »

för mig behöver det inte alls vara ett power sword, det kan vara en power dagger eller power nun-chuk (skiter lite i hur det stavas) som sitter fast på insidan av skölden eller nåt. bara det finns en liten kraftkälla och är någon slags vapen är jag nöjd.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

HON HAR INGET POWER WEAPON!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

speedfreek skrev:HON HAR INGET POWER WEAPON!
så så så, det är inte alla som förstår vad en agoniser är och att hennes "power weapon" funkar lika dant, det är bara att ta det lugnt. Kanske inser de en vacker dag att hon borde modelleras med en taggig piska för att hålla korrekt WYSIWYG, men det dröjer nog.
Alexander Merinen

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

I mitt tycke skall det vara såhär:
Allt som du köper extra till en figur, som går att modellera så man ser vad det är, skall finnas på modellen. Laserkanoner är generellt ganska lätta att sätta dit, displacer fields är generellt ganska svåra och kan skippas. Nu kanske världens bästa fält inte finns kvar längre, men det var det enda jag kom på :)

Har en figur så pass mycket grundutrustning så att det inte går att modellera allt vettigt så kan man väl skippa en del.

Men man kan inte lägga till saker som kan misstolkas för andra saker bara för att det är snyggt, för isf ställer jag upp mina 30 killar med sköldar i min setup, men de är bara en av dom som har sköld, egentligen, men jag har kommit på ett fränt "sparta"-tema på min arme så det vill jag ha, så du får gissa eller fråga hela tiden om vilken kille det är som har skölden, egentligen...

Artistic license, ja, förvillande artistic license, nej!
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Zurken skrev:Skulle jag kunna fulspela marines som systrar om jag använder MCs gubbar som bas och accepterar typ 0p i målning?
Bild
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

lurräven skrev:Äsch, folk har bara starka åsikter på internet. Ingen bryr sig.
+1

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Lite off-topic, men jag började spela 40k på mitt golv med baser utklippta från flingkartonger och vi skrev på basen vad det var för modell. Jag hade jättekul då och jag skulle inte tycka att spelet skulle bli mycket tråkigare av att bara spela med generiska markörer istället för riktiga fina modeller, den artistiska aspekten av 40k ger mig inte så mycket.

Så vet ni vart jag kommer ifrån med mina argument ;).

Kan säga att xdanskxs åsikt är rätt vettig, det är nog så de flesta tänker.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Är det en storm shield du ska sätta dit? Jag tycker att alla slags sköldar utom en storm shield är okej.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar