Flyers och LOS
Re: Flyers och LOS
Jag tycker här är en otydlighet i formuleringen för skottsektorn. Den säger klart och tydligt 45 grader i vertikal-led men inte inte 45 grader från VAD? Och det främsta stödet för att det i själva verket är 22,5 grader från kärnlinjen på vapnet är en bild på en Russ (icke flyer) som illustrerar dess skottsektor i sidled. Som stolt flyerägare köper jag inte det här rakt av eftersom det påverkar effektiviteten på flyern ganska mycket.
Och om man kör på resonemanget att det är 22,5 grader från kärnlinjen på vapnet så räknas det gradantalet från horisontalplanet eller vapenfästet?
Och om det räknas från vapenfästet, hur ser man på monteringen av modellen på flyerpinnen? Måste den då vara en min/max vinkel? (Här förutsätter jag att man inte modifierar fästet annat än att man använder omodifierade orginaldelar. Dock kan vinkeln oftast justeras lite).
Jag välkomnar en SweFAQ på det här ämnet. Förmodligen kan flyers ställas på hyllan när den kommer ut men då vet man i alla fall.
Och om man kör på resonemanget att det är 22,5 grader från kärnlinjen på vapnet så räknas det gradantalet från horisontalplanet eller vapenfästet?
Och om det räknas från vapenfästet, hur ser man på monteringen av modellen på flyerpinnen? Måste den då vara en min/max vinkel? (Här förutsätter jag att man inte modifierar fästet annat än att man använder omodifierade orginaldelar. Dock kan vinkeln oftast justeras lite).
Jag välkomnar en SweFAQ på det här ämnet. Förmodligen kan flyers ställas på hyllan när den kommer ut men då vet man i alla fall.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Gonka - Ser du vad du har gjort! =)
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Papa D skrev:Gonka - Ser du vad du har gjort! =)
/D
Jag tycker det var kul
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Flyers kommer inte hamna på hyllan. Det är fortfarande den mest mobila transporten. Men spammande av dem blev plötsligt sämmre. Detta ser jag inte som en dålig sak. Att de nu har en nackdel känns också bra, lite mer balans 
Förändringen påverkar främst necrons medan vendettan iom hoover kommer förbli lika jävlig(nästan iaf).
Förändringen påverkar främst necrons medan vendettan iom hoover kommer förbli lika jävlig(nästan iaf).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Utmärkt ! Då fortsätter vi med hover mode.refabricated skrev:Förändringen påverkar främst necrons medan vendettan iom hoover kommer förbli lika jävlig(nästan iaf).
Köper folk mitt tidigare resonemang att en skimmer (hoverande flyer) kan räknas som att den kan vinkla sin flygkropp för att få bättre skottfält ?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Vilken förändring?
Ser inte direkt ett konsensus i denna tråd som tyder på att förändringens vindar blåser, dvs Scorpion står inte på en barrikad när mig och visslar - på en skön lyric...
I follow the Moskva
Down to Gorky Park
Listening to the wind of change
An August summer night
Soldiers passing by
The world is closing in
Did you ever think
That we could be so close, like brothers
The future's in the air
I can feel it everywhere
Blowing with the wind of change
Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow dream away
In the wind of change
Walking down the street
Distant memories
Are buried in the past forever
I follow the Moskva
Down to Gorky Park
On a glory night
Where the children of tomorrow share their dreams
With you and me
On a glory night
In the wind of change
The wind of change
Blows straight into the face of time
Like a stormwind that will ring the freedom bell
For peace of mind
Let your balalaika sing
What my guitar wants to say
On a glory night
With you and me
On a glory night
In the wind of change
Ser inte direkt ett konsensus i denna tråd som tyder på att förändringens vindar blåser, dvs Scorpion står inte på en barrikad när mig och visslar - på en skön lyric...
I follow the Moskva
Down to Gorky Park
An August summer night
Soldiers passing by
The world is closing in
Did you ever think
That we could be so close, like brothers
The future's in the air
I can feel it everywhere
Blowing with the wind of change
On a glory night
In the wind of change
Walking down the street
Distant memories
Are buried in the past forever
I follow the Moskva
Down to Gorky Park
On a glory night
With you and me
On a glory night
In the wind of change
The wind of change
Blows straight into the face of time
Like a stormwind that will ring the freedom bell
For peace of mind
Let your balalaika sing
What my guitar wants to say
On a glory night
With you and me
On a glory night
In the wind of change
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
Absolut inte. Hover mode gör kanppast att man får modellera om sina modeller.Tirumbar skrev:Utmärkt ! Då fortsätter vi med hover mode.refabricated skrev:Förändringen påverkar främst necrons medan vendettan iom hoover kommer förbli lika jävlig(nästan iaf).
Köper folk mitt tidigare resonemang att en skimmer (hoverande flyer) kan räknas som att den kan vinkla sin flygkropp för att få bättre skottfält ?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Kan nån visa mig vart i reglerna eller ens i modulerings anvisningarna vad som är fram eller bak på en flyer stick som passar i hållet på 2 olika sätt.. När folk visar mig denna hänvisning, så kommer jag anpassa mig till det, tills vidare, kommer jag ta denna okonsensus och min vinklade plan med mig till en turnering nära dig.
enda sättet at adressera detta på är en SweFAQ och om den strider mot hur man spelar i resten av världen är det bara ologiskt. Men då har vi iallafall en ruling på hur det ska spelas.
/D
enda sättet at adressera detta på är en SweFAQ och om den strider mot hur man spelar i resten av världen är det bara ologiskt. Men då har vi iallafall en ruling på hur det ska spelas.
/D
- DHettNeck
För mej är det helt ok. Framåtlutade plan är sjukt mycket snyggare än bakåtlutade plan iaf 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jag talar inte om att modellera om sina flygare.DHettNeck skrev:Absolut inte. Hover mode gör kanppast att man får modellera om sina modeller.Tirumbar skrev:Utmärkt ! Då fortsätter vi med hover mode.refabricated skrev:Förändringen påverkar främst necrons medan vendettan iom hoover kommer förbli lika jävlig(nästan iaf).
Det jag talar om är att ha en flygare (låt oss säga den är rak/horizontel) och när man är i hovermode säga: nu skjuter jag på dessa modeller nära mig. Igentligen under vapnens döda 22.5 graders vinkel MEN eftersom jag är en fast skimmer just nu kan min skimmer räknas som att den är vinklad i en mycket kraftigare vinkel än hur modelen är byggd.
Richard Petersson