Nya CSM WE

Regelfrågor och förslag på husregler
Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Nya CSM WE

Inlägg av Neth_Oni »

berzerkers är helt klart troops fluffmässigt. Khorne berzerkers utgör ju nästan hela World Eaters legionen, däremot kan jag helt klart se dem som elites enbart för undivided legioner/ traitor chapters

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Nya CSM WE

Inlägg av Mr_riot »

Nja i World Eaters arméer bör de väll egentligen vara troop, beror väll lite på vilket fluff man går på, men efter Angron instiftade butcher nails i legionen blev ju de flesta marines "inspirerade" till att törsta efter närstrid.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Nya CSM WE

Inlägg av Nora »

Jag tycker att vanliga kultister verkar vara prisvärda och bra. De blev 20% billigare (kostar nu 4p), och det finns startegem som gör att man får teleportera en kultenhet och när den ställer upp den igen i full styrka, det är ju jäkligt bra på en 40 man stark enhet. En annat startegem gör att man får skjuta två gånger, det är ju inte heller fel på en sådan enhet.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya CSM WE

Inlägg av Elevatorlake »

Nora skrev:Jag tycker att vanliga kultister verkar vara prisvärda och bra. De blev 20% billigare (kostar nu 4p), och det finns startegem som gör att man får teleportera en kultenhet och när den ställer upp den igen i full styrka, det är ju jäkligt bra på en 40 man stark enhet. En annat startegem gör att man får skjuta två gånger, det är ju inte heller fel på en sådan enhet.
Jo, men det här är khorne. Vi gillar inte teleportering och skjutande, vi gillar chainaxes i ansikten! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Nya CSM WE

Inlägg av Youndi »


Skriv svar