1. Får man rulla för Orikans "level-up" även om han är utanför banan?
2. Nemesor Zahndrekh börjar med Eternal Madness som ger honom Zealot. Hans Adaptive Tactics tillåter honom ju att välja nya traits från Codex eller regelbok men han får inte välja samma mer än en gång. Min fråga är, att välja är inte samma sak som att börja med ett trait och enligt den logiken bör han då kunna välja ett annat trait för en runda och sedan VÄLJA Eternal Madness igen (Han börjar med det, han har inte VALT det tidigare)? Exakt wording från Codex är:
Adaptive Tactics: If Nemesor Zahndrekh is your Warlord, you may select a different
Warlord Trait for him (no D6 roll is necessary) at the start of each friendly turn after the first
– this replaces his existing Warlord Trait. This can be from the table in the Appendix, or any
of the Warlord Traits tables in Warhammer 40,000: The Rules. Zahndrekh cannot choose the
same Warlord Trait more than once per game.''
Bu eller bä på den?
Två frågor på Orikan och Zahndrekh
Re: Två frågor på Orikan och Zahndrekh
1. I just det här fallet ser jag inga problem med att Orikan rullar ändå, och kommer på som Empowered om han blivit det innan han kommit ur reserves.
2. Jag skulle säga bä. Visst, han väljer den inte, men han får välja "en annan" warlord trait "may choose a different warlord trait". Väljer han en han redan haft så är ju inte det en different.
Det är mina spontana tolkningar iaf.
2. Jag skulle säga bä. Visst, han väljer den inte, men han får välja "en annan" warlord trait "may choose a different warlord trait". Väljer han en han redan haft så är ju inte det en different.
Det är mina spontana tolkningar iaf.