Genestealer Cult
Genestealer Cult
Jag håller som vissa sett på att sätta ihop en lite genestealer cult till vårt tale of four gamers projekt eftersom det är fluffspel på kompisnivå har mina kära kamrater tillåtit att jag Spelar ig men kan köpa in genestealers från tyranids inga problem så långt.
men om jag nu skulle vilja åka på en turnering med denna arme har jag lite funderingar.
Ig codexen fungerar bra för culten men jag saknar någon enhet som passar som genestealers (inget i ig codexen är bra på att slåss) om man ser till vanliga 25mm baser. Då återstår att alliera in något.
Har funderat på systrar dom har både sisters repentia och någon assassins som är rätt heta i närstrid, jag saknar codex så vet inte riktigt om jag bara fantiserar. Tyvärr är jag inte så sugen på 10 manna systerenhet som jag inte riktigt vet vad dom ska vara.
greyknights har också assassins men känns inte heller rätt
kroot men dom har bössor...
ev bara köra dom som commissarer med pfist... men det vore kul om dom var en egen enhet...
är det någon som har bra förslag på vad dom kan vara som gör dom legala för turneringar?
men om jag nu skulle vilja åka på en turnering med denna arme har jag lite funderingar.
Ig codexen fungerar bra för culten men jag saknar någon enhet som passar som genestealers (inget i ig codexen är bra på att slåss) om man ser till vanliga 25mm baser. Då återstår att alliera in något.
Har funderat på systrar dom har både sisters repentia och någon assassins som är rätt heta i närstrid, jag saknar codex så vet inte riktigt om jag bara fantiserar. Tyvärr är jag inte så sugen på 10 manna systerenhet som jag inte riktigt vet vad dom ska vara.
greyknights har också assassins men känns inte heller rätt
kroot men dom har bössor...
ev bara köra dom som commissarer med pfist... men det vore kul om dom var en egen enhet...
är det någon som har bra förslag på vad dom kan vara som gör dom legala för turneringar?
-
Flygmaskin
Re: Genestealer Cult
Magus - Farseer?
Stealers - Harlequins/Banshees?
Stealers - Harlequins/Banshees?
Människomat, till exempel spannmål.
Chaos känns som en bra idé om man nu nödvändigtvis ska spela annat än Tyranids. Kultister, stora gigantmaskiner och Possessed.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Eller kanske helt enkelt alliera in demoner, då får man ju en vettig "ambush" av genestealersarna också...Serpent skrev:Chaos känns som en bra idé om man nu nödvändigtvis ska spela annat än Tyranids. Kultister, stora gigantmaskiner och Possessed.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Genestealer Cult
Daemonetter känns som det logiska valet för en genestealer count as isåfall. Där finns ju bra hq val som kan vara broodlord liknande också. Heralder då dvs.
Tackar! Bra förslag trodde inte IG och demoner var så bra kompisar men tydligen hade jag fel det kan ju funka väldigt bra tror jag.
Om du bara spelar med vänner kanske du kan övertala dem till att låta dig använda riktiga tyranider? Borde inte vara helt brutet.
Alexander Merinen
Varför inte spela Chaos med inallierade IG? Cultister som cultister och muterade saker som stealers. Känns som du borde kunna få något att passa ihop. Sorcerer som Magus. Gående demonprins som Patriarch. Kan bli hur bra som helst.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Både spawns och possessed skulle ju funla topppen som count as tyranider!
Imperial guards = termagaunts med spike rifles? (Om såna finns längre, fanns iaf förr)
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx