Jag var tvungen att dubbelkolla men jag kan faktiskt inte hitta någonstans där det står att kaptenen är en del av kommandoenheten. Jag hade hört rykten om att det inte är specificerat på samma sätt som i förra codexet och det verkar faktiskt så. Står t.o.m. i fluffen att enheten finns till så att kaptenen ska slippa engagera sig i personliga strider och istället kunna fokusera på striden som helhet...
simonh skrev:Jag var tvungen att dubbelkolla men jag kan faktiskt inte hitta någonstans där det står att kaptenen är en del av kommandoenheten. Jag hade hört rykten om att det inte är specificerat på samma sätt som i förra codexet och det verkar faktiskt så. Står t.o.m. i fluffen att enheten finns till så att kaptenen ska slippa engagera sig i personliga strider och istället kunna fokusera på striden som helhet...
Skulle kunna vara tydligare tycker man.
Jag har också tolkat det som han inte behöver gå med dem, så är det väl med de nyare "retinues" typ warlock squads till Eldar osv?
Tja det finns ju inget annat som är scoring i heavy sectionen heller
Jag fick en fix idé om att en BS5 plasma canon är ett måste i en bra armé, först tänkte jag ha en ven. dread men den tyckte jag var lite dyr. Sen kom jag på att Virvelvinden inte är lika het längre (inga minor och skattrar längre) så jag skrotde både den och dreaden.
Sen läste jag fluffet till Crimsons dev squader och blev såld på massa heavy bolters. Så som Elrik sa...
[quote="Raggyboi"]Ny codex, ny lista
Devastator squad 240
Heavy bolter x3
Plasma cannon
Rhino 35
quote]
Då du har elite slots över så skulle det kanske vara bättre med två femmor med sternguards för samma poäng. Du förlorar iofs deras rhino, men du har poäng över om du vill ha den. På det bytet skulle du få ett högre i LD och två attacker på alla i squaden samt special ammo. Passar in på Crimson temat också.